Kvalförluster på nästan alla håll!

Förutom för Skövde som lyckas ta sig upp i div 1 och med facit i hand så var tränarbytet en succé.

Att ibk Vänersborg förlorar över två matcher mot Mölndal ser jag som en ren taktisk förlust, jag såg Mölndal i näst sista omgången och jag kan omöjligt se att de skulle slå ut Vänersborg. Att ha Sveriges bästa div 2 forward som back är vi många som kliar oss i huvudet över, hur tänkte ni där Vänersborg. Bara att se historiskt vad han (Ante Johansson) och Mats Johansson kan göra ihop, ösa in mål som helvete med en 3e länk som tar en bra defensiv, att det räckte att vinna västgöta div 2 är en sak men i ett kval måste man höja sig och inte lämna något åt slumpen.

Det känns otroligt onödigt att de inte gick upp, jag såg det själv som 80-20 i Vänersborgs favör och visst saknade väl Mölndal några spelare i den matchen jag såg men ändå... Allt beröm till Koppen och ledarstaben i Mölndal som taktiskt lyckades vinna sitt kval.

Att Fagerhults damer åkte på pisk var väntat, bara att se vem som är tränare i Arboga, Stefan Lindgren som vart SSL tränare och han hade säkerligen full koll och både en plan A och B. Fagerhults damer har öst på bra men div 2 västgöta dam är ingen höjdarserie med 3 lag som är okej, resten riktigt dåliga. Bara att se ifjol när Vänersborg med hur mkt rutin som helst från kval och div 1 spel blev avklädda i sitt kval.

Fröjereds damer lyckades inte i kvalet till SSL, där var det heller ingen som förväntade sig att de skulle gå upp, de har gjort en kanonsäsong helt klart och de nya tränarna har lyft laget bra men historisk har inte Fröjereds damer vunnit när det väl gällt, laget missade att gå upp till div 1 men fick när Surte lade ner en friplats och på så sett gick de upp, de hade även missat kvalet året före mot Warberg. De förlorade även de sista avgörande 2 matcherna i serien men hade flytet att även jagande Kalmarsund förlorade de 2 sista, vilket jag då anser att Fröjereds damer bör ha någon form av mental träning så de kan va bättre mentalt förberedda för varje gång det börjar bli allvar så förlorar dem, att skylla på att spelarna är unga går inte för samma spelare har spelat många säsonger i div 1 nu så där ska det inte darras tycker jag. Bortse inte från de mentala delarna när ni utvärderar säsongen för där måste ni jobba lite om ni vill ta nästa kliv.

Fagerhult herr trodde jag lite på faktiskt, de har haft ett magiskt flyt och vänt många matcher och öst på som fan och bland annat bortaslagit självaste seriesegrarna Karlstad men i kvalet åkte de ut i 2 raka matcher mot Karlstad.

Lidköping åkte också i 2 raka matcher, kändes lite tamt tycker jag, jag hade förväntat mig lite mer i kvalet där av dem, mycket rutin med många spelare som varit med i många år.

Men grattis Skövde herr, ni gjorde det inget annat västgötalag gjorde, ni vann ert kval, jag är dock inte alls förvånad om Skövde spelar i div 2 efter nästa div 1 säsong, de har verkligen inte alls imponerat på mig men de kanske går ut och värvar på bra, de skulle behöva 5 nya spelare som går in på 2 femmor tycker jag,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0