Tack för allt Falköpings ibk!

Blir ingen fortsättning på något sätt i Falköpings IBK för mig. Tiden för att fortsätta lägga 5 dagar i veckan finns inte just nu när vi precis fått 3e barnet och jag på samma gång tagit över sportaffären i stan, Tänkte göra en kanon och kalkon över säsongen som varit med FIBK, som vanligt är det lite med glimten i ögat så ta det för vad det är.
 
Kalkon 1
 
Serieinledningen, 4 raka torsk var allt annat än bra även om de 2 första matcherna var katastrofdåliga och sedan blev det bättre och bättre.
 
Kanon 1
 
Derbysegern mot Skövde borta med 9-5, totalt galen match med utvisningar, känslor och snygga mål. Årets höjdpunkt om ni frågar mig.

Kalkon 2
 
Att ha ett Juniorallsvenska lag på en spelartrupp där 7 av 10 spelare i de två första femmorna spelar i båda lagen, slitna spelare som tyvärr drabbade A-lagets prestationer en del, märkte stor skillnad efter jul mot före jul.
 
Kanon 2

Vänder lite på det då att Jas laget var riktigt bra för de spelarna som inte var ordinarie i A-laget och fick bra matchning.
 
Kalkon 3
 
Skadorna, Korsband på Robert Fahlqivst som sabbade hela säsongen och korsbandet på Emil Martinsson som höll honom från spel från seriestart tills jul, fotskadorna x2 på Albin Kalen och även fotskadan på Linus Martinsson som dock ändå kunde spela, viktige Fredrik Forsberg som missade en 4-6 matcher i början av serien pga ett knä som var tungt avbräck för oss samt Casper Unghs ständiga stortå som hämnade honom. Det var lite väl mycket ett tag.
 
Kanon 3
 
När alla skadefria var tillbaka (förutom Robban då) och vi avslutade serier med 6 av 7 segrar på de sista 7 matcherna.
 
Kalkon 4
 
Generationsväxlingen på våra domarpar, utan att räknat säger jag att det finns max 1 domarpar med snittålder under 40 år (David Persson är under 40 och Harri Tjäder är lite över så kanske dem) som dömer ca 20 åriga spelare, VAKNA UPP NU VIBF, jag har påpekat detta i 10 års tid, det kommer bli en domarkris inom några år om inget händer, utbilda, coacha, rekrytera gör något nu för fan!!!
 
Kanon 4
 
Domarnas insatser var mycket bättre än jag väntat mig, av 22 matcher som jag coachade var jag endast missnöjd i 2 matcher, halvnöjd i nåra stycken men nöjd i kanske 15 av dem vilket är riktigt bra. Ni gör det bra där ute, men vi måste föryngra och det tror jag ni alla håller med om också.
 
Kalkon 5
 
U-lagsdomarna då om jag ska va ärlig, det är ljusår i nivåskillnad på div 2 domarna och div 4 domarna men det är inte domarnas fel, det är brist på coaching och stöttning och även kanske egen ambition, ni måste ju också vilja utvecklas. 
 
Kanon 5
 
U-lagets inställning och fightervilja med Stefan Särnefeldt i spetsen som ville vinna matcherna och inte bara sket i det osv som man sett genom åren, bra jobb ulaget.
 
Kalkon 6
 
Falköpings ibk är nog enda laget jag någonsin tränat som inte haft en årsfest, det är riktigt dåligt men i det hela säger jag att där borde kanske fler ta ansvar att ordna upp något och inte en styrelse på några få som redan har mycket att planera, en kul grej efter en säsong är ju att dela ut priser tillspelarna mm men då får jag göra det på bloggen istället ni får ta det som en ära eller vad ni vill.
 
Årets poängkung, Patrik Malmström 76 p, grymt bra.
 
Årets mål. Albin Kalèn, omöjligt att välja ut något för i princip alla hans mål är snygga men jag gillar målet mot Tygriket borta där han drar in den i bortre samt målet mot Vänersborg från dålig vinkel sätter han upp den till 3-0 tror jag. Jag själv gick lite bananas när han gjorde det. Skulle jag plocka ut topp 3 skulle han ta alla 3 platserna kan jag säga.
 
Årets rookie
 
Finns många som fick sin första säsong i A-laget men vill ge priset till vår yngsta spelare Albin Frölin som född 97 gick in och krigade till sig en startplats i de flesta matcherna och lyssnade och ville lära sig mer, att ha rätt "skalle" och tänka innebandy är en mycket bra egenskap som ofta tar en mycket längre än de mer tekniska talangerna.
 
Årets träningspris
 
Det får bröderna Martinsson dela på, de har nog inte missat mer än någon enstaka träning, med träning når man framgång, fortsätt så grabbar.
 
Lite kul ang träningsligan...
 
På 30e och sista plats hittar vi poängkungen Malmström, som kom precis efter Oscars Flickvän Sara som skrapade ihop 2 pluppar mer på närvarolistan, så snacka om att vila sig i form, en Patrik som har 90 % närvaro kan man bara fundera på hur bra han blir....
 
 
Årets kompis
 
Kapten Joel är en snäll och positiv bra kille som vill alla väl och är en bra lagkamrat, mycket bra och viktig egenskap.
 
Årets spelare
 
Svårt då många varit riktigt bra men med många avgörande insatser ger jag priset till målvakten Erik Stenholm som höll en hög nivå och hade några sjuka toppmatcher där han stängde igen totalt.
 
Sist men inte minst sista och största kanonen, nr 6 går till.
 
ODEN UNITED, bästa hejaklacken i hela div 2 och kan säkert växa lite mer nästa år, hör av er om ni vill ha bra pris på halsdukar eller kepsar eller något annat så ska jag hjälpa er med det så ni kan sälja på matcherna och ha på er.
 
Vill tack Mats Svensson och Peter Varis som vart med i ledarstaben under året och bidragit.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Filip

Härligt David! Kul läsning.

Ingen Årsfest!? det låter ju väldigt märkligt :) Brukar ju vara årets höjdpunkt

Svar: håller med, i Vänersborg vet man i alla fall hur man ordnar årsfester. :)
David Karlsson

2014-05-26 @ 15:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0