silly season i dam ssl.

Såg att Pixbos norrrlänningar Wibron & Marklund går tillbaka till Iksu. Jag undrar vad Pixbo gör. Förr var de en förening man kunde räkna med och ville de ha någon spelare löste dem det oftast. Numera är min känsla att det är rätt så segt och även om ambitionerna säkert finns i någon snygg powerpoint presentation så är det en helt annan verklighet.

Läste på Rune Engströms blogg om Faluns damlags sönderfall, synd tycker jag, men ska vi vara ärliga har ju det krämats för fullt på herrlaget och då får nog damlaget lida en del för det skulle jag tro. Synd verkligen då jag gillar Faluns damer och de är ett lag jag gärna hade tränat själv, dock knappas nu när de tappat och fallit sönder så mkt.

Hoppas det fixar sig. Tycker det är kul att läsa att FBC Uppsala förlänger med sin "succetränare", var det inte han som sade på pressträffen inför säsongen att i år kommer det gå fort och syftade på sitt eget lag. Efter 10 omgångar hade de väl inte vunnit en match om jag inte minns fel och de hängde kvar mycket på grund av att Sala var sämre än många div 1 lag och Jik som hade 11 spelare kvar när deras redan tunna trupp fått en del skador så prestationen med att hänga kvar, njae medioker om du frågar mig...


Kommentarer
Postat av: Visdom!!!

David du måste lära dig att granska din omgivning och det du läser med lite sunt förnuft. Att till exempel Rune Engström skriver något om Falun daminnebandy innebär inte det att det är en sanning.

Svar: Kan säga att Rune brukar väldigt sällan ha fel. Men säg vad som inte stämmer då?
David Karlsson

2014-06-02 @ 23:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0