Allt är till salu eller?

Ja så känns det när Jönköpings herrlag verkar sälja allt som går att sälja och då menar jag spelarna. Att man misslyckats med sina värvningar har ju alla sett men jag tycker man borde kämpa till sista blodsdroppen. Det började redan när Sindre Bjerknes lämnade, en bra värvning i mina ögon annars, ung och lovande men när det sociala inte funkar så går det inte.
 
Det som stod att läsa var att han inte fick jobb osv. Jag har sagt det 10 gånger förr att om inte en förening kan lösa jobb, boende mm så ge fan i att värva spelarna, där har vi i innebandyn mycket att lära från andra sporter, visst innebandyn kanske inte har samma ekonomiska muskler men då får man faktskt köra på sina egna juniorer mm än att försöka spela i de stora männens liga med värvningar hit och dit. Jag tycker det är tragiskt att se JIK göra såhär, de kommer väl gå till historien som det lag som tagit minst poäng någonsin per match skulle jag tro? Har någon koll på tidernas sämsta lag? Jag är dock inte överraskad då jag redan före säsongen skrev jik som en solklar favorit till att åka ur.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0