Rudd soppan, en trist nyhet!

Måste bara skriva en kortis i den stora snackisen. Nr 1, om du är en spelare som är i Rudds situation och blir erbjuden ett bra kontrakt av en annan klubb, säg att du är smickrad men att du inte skriver på något förrän efter säsongen, säg också till den "nya" klubben att höra av sig til din förening (vilket man ska göra före man slänger upp ett kontrakt till en annan kontrakterad spelare).
 
De flesta klubbar sköter detta snyggt och bra, och om man nu vill ha smidiga enkla övergångar och slipper ettårsfall och bråk klubbar emellan så gör man så. Dock ryktas det ju även om att Falun värvade en Dalenspelare (kommer inte ihåg namnet nu) ifjol och då ska kanske inte Falun gråta ut i pressen om de själva "fulvärvat" utan då får man skylla sig själva
 
Självklart har Storvreta gett honom ett kanonbra kontrakt som säkert går ut på att de skulle få en snabb signatur så det inte skulle bli en budgivning mellan andra klubbar som t ex Warberg mm, smart av dem men inte direkt etiskt rätt.
 
Jag kan ju själv säga att om något lag försökt "fulvärva" mina spelare hade de fått betala mycket mer i slutändan än om de varit raka och ärliga och hört av sig till klubben först och självklart när säsongen är slut. Skulle det vara 2 klubbar det handlar om hade jag ju i så fall försökt få spelarna att gå till klubben som gjort på det rätta sättet.
 
Minns själv när jag i Vänersborg var ute efter att värva några Fröjeredsspelare, självklart väntade vi tills efter kvalet av respekt för föreningen och bjöd senare in spelarna till en testräning när de kvalat färdigt (och missat kvalet).
 
Jag tror man når längre på det sättet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0