Dubbelmatch mot gröna lag!

De gröna motståndarna till helgen heter Fristad (div2) och Hjo (div4).
 
Två lag jag känner till rätt så bra faktiskt då jag spelat i båda föreningarna själv. Hjo för bara 1.5 år sedan ungefär, ifjol spelade jag match 1 och 2 och va faktiskt obesegrad då vi vann premiären och spelade oavgjort i match nr 2. Sedan hade jag svårt att vara med när min fru jobbade vecka/vecka så det blev hackigt med närvaron så jag slutade helt enkelt när jag inte fick ihop tiden. Var annars helt ok att spela i Hjo, år 1 var klart roligast för då var det hög närvaro och vi hade 3 femmor på matcherna så vi nötte på bra.
 
I Fristad gick det kanonbra på försäsongen och i början av serien men i en ulagsmatch mot Borås vred jag foten och jag kommer aldrig igen köpa lätta skor som inte har bra stabilitet, för det tog ganska lång tid för smärtan i foten att släppa så den säsongen blev körd från mitten av november. Det var en grym försäsong med mycket bra träningar och hård fys vilket gjorde att laget hade bra ork och energi i matcherna. Var också ett bra träningsläger på försäsongen i Hagfors med spel mot två lag i högre divisioner som vi mötte och gick obesegrade ur 3lagscupen om jag kommer ihåg rätt.
 
Finns några spelare kvar från Fristadtiden när jag var där och laget kan i sina bästa stunder spela riktigt bra, men jag har även sett dem göra ett riktigt bottennapp när de mötte Vara när jag var och kikade. I första mötet förlorade vi i Falköping efter förlängning med 5-6 så vi vet att det blir en tuff match men vi tror på seger då vi har 3 raka segrar och har en kanonbra form.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0