2014 sammanfattning.

Jahapp då var 2014 strax slut då.

Summering av året ser ut såhär.

Innebandymässigt då. Mars: Avslutade en ettårig tränarsejour ihop med Mats Svensson i Falköpings ibk i div 2, vi tog 6 placeringar mot föregående år och slutade istället för 11a av 12 lag på en 5e plats av 12 lag, mycket nöjd med det faktiskt.

Hade vissa saker varit lite andra är jag säker på att om vi kört vidare som tränare ihop hade vi kunnat nå kval till div 1 nuvarande säsong om laget haft en större ambition men tyvärr räcker det inte om man endast har en handfull spelare utan istället lär de spelarna lämna klubben inom något år är jag rädd för. Föreningsmässigt har föreningen mkt kvar att genomgå för att ha lag i förbundsserierna och hoppas de tar kliven och utvecklar sig på det planet också och hittar rätt folk som kan hjälpa föreningen växa.

Spelade faktiskt 1 A-lagsmatch med Falköping borta mot Halna och det gick faktiskt jävligt bra, 2 assist och 5-2 i + - kan jag inte klaga på trots förlust 5-10.

Spelade även en ca 15 matcher i u-laget och gjorde 5+10 även om IBK Vänersborg sekretariat råkade "missa" mina 2 mål och istället lade på mig en 2 min utv, otroligt märkligt måste jag säga.

Hösten började istället med spel med Fröjered i div 4. Började i augusti där vi var en 6-7 pers och närmare serien så dök det upp fler och fler, tyvärr var serien riktigt svag så det blev inte så spännande matcher direkt även om det var kul att spela o så. Träningarna var riktigt bra med mkt folk och bra övningar, dock kände jag mig inte riktigt hundra för till och från hade jag ont i hälsenorna något som suttit i från året innan. Kändes inte som jag kunde göra mig helt rättvisa och inte kunde träna hundra så chansen på speltid minskade såklart också. IBK Hjo i div 3 hade stora problem och hörde av sig några gånger och före jul så valde jag och Fredrik att gå över och spela klart säsongen med Hjo och försöka rädda kvar laget i div 3, även Mats Svensson som inte mått bra av olika anledningar hängde på och bröt sitt tränarkontrakt med Falköping. Så nu återfinns jag och Mats istället i IBK Hjo, dock inte som tränare utan som spelare även om jag hjälper till med träningar ibland.

På det privata planet har mkt hänt också. Fick min 3e dotter Lilly i mars som en försenad 40 års present (12 dagar efter jag fyllde år) och jag tog över sportbutiken i stan och kan titulera mig egen företagare. Får se vad man kan hitta på 2015 då. :)

Ha ett gott nytt år alla som läser denna bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0