SSL genrep i skogen!

Var med laget och studerade mullsjö vs pixbo ikväll tisdag, målet var att se hur de löser olika situationer och kika på spelare som spelar på samma position som en själv.
 
Matchen var rätt kul att se på men jag förstår inte hur Pixbo resonerade, de hade merparten av nyckelspelarna på bänken, om det går sjukdomar eller skador vet jag inte men de blev totalt utspelade av Mullsjö. En spelare tycker jag ändå kom undan med hedern i behåll och det var den nya killen från Schweiziska ligan, vågar knappt skriva hans namn, Kaspar Smocker? Jag vet inte hur han stavar men han gjorde 2 mål och spelade bra, övriga i Pixbo kan betydligt bättre och merparten av dem lär inte få 1 minuts speltid i serien gissar jag på. Vad syftet var med matchen från Pixbos sida förstår jag inte, kunde de inte istället mött Lindås eller något annat allsvenskt lag om de ändå skulle mönstra ett b-lag eller var oturen framme och gjorde att de inte kunde ställa upp med bättre lag och de inte ville göra Mullsjö besvikna med att lämna wo?
 
Jag antar att jag inte får några svar som är vettiga här på bloggen i alla fall men jag har mina funderingar.
 
Var i alla fall kul att se en helt okej innebandymatch, Mullsjö vann med 7-2 om jag inte såg fel på tavlan. Var speciellt kul att se Daniel Gidske som var med lite på träningarna när jag var tränare i Norge i Sveiva, att se hur bra han blivit och han kommer bli en tillgång för Mullsjö, kul när unga killar som ger det lilla extra och är seriösa når hela vägen. Jag har tränat många unga talanger genom åren som inte nått hela vägen och i många fall beror det på att de inte "orkat" köra på i motgång eller velat träna och göra det hårda jobb som krävs.
 
Tack till Mullsjö som fixade så vi i Falköping fick se matchen och till coach Hill som berättade lite före om hans tankar osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0