Nu startar div 1 södra dam, häng med från start.

Omgång 1 tror jag slutar såhär.
 
2013-09-13   
Olofströms IBK - Hovshaga AIF Se matchinfo
2013-09-14   
IK SödraDal - Fröjereds IF Se matchinfo
Sävsjö IBK - Malmö FBC Se matchinfo
2013-09-15   
FBC Engelholm - FBC Kalmarsund Se matchinfo
Husqvarna IK - IBF Älvstranden Se matchinfo
2013-09-18   
IBK Göteborg - Warberg IC Se matchinfo
 
Match 1. Olofström får det svårt, åkte på pisk mot Fagerhult från vår div 2 serie här som har fått bra spelare men ändå inte alls imponerade när jag såg Fagerhult spela. Åker inte Olofström ur serien i år är kommer jag få ta på mig dumstruten i alla fall. Hovshaga spelar en tight bra energisk innebandy. Tips 2-5
 
Match 2. Fröjered har fått stryk mot SödraDal varje gång under tränare Löfborgs ledning, nu är han bortrest och kanske Magnus Fagerberg kan skapa en bättre statistik då han får ta ansvaret som matchcoach. Personligen vet jag att SödraDals spel inte passar Fröjered och även om nu SödraDal skulle tappat nåra spelare så har de säkert kvar sitt trygga stabila försvar. Tätt och relativt målsnålt tror jag. Tips 3-3
 
Match 3. Nykomlingsmöte, men det bör vara lite klasskillnad ändå här. Malmö har gjort en fin försäsong och slog Engelholm i genrepet och själva tror Malmö på sig som lag. Jag gillar det, även om man är nykomling ska man inte be om ursäkt utan bara in o "kötta på". Tips 3-7
 
Match 4. Hade det varit ifjol hade det varit en grym fight, om alla rykten om spelarförluster stämmer luktar det säker bortaseger, men Engelholm har säkert fått igång flera spelare som varit osäkra i somras för inte vill man väl sluta spela innebandy? Det som är så kul. Tror ändå på Kalmarsund som är ett bra lag. Tips 3-6
 
Match 5. Huskvarna har fått in några nya spelare på slutet och det behöver dem, jag känner Christian som har kämpat i många år med damlaget och gjort ett riktigt värdefullt jobb i föreningen och unnar honom framgång, men det jag såg av Huskvarna imponerade tyvärr inte alls på mig. Känner även coach Thommy och han är en skön profil men jag tror inte ens Thommy kommer fixa nytt kontrakt med Huskvarna. Stryk i premiären mot rutinerade Älvstranden lär det bli även om det är någon gång Huskvarna ska lyckas ta poäng av "piraterna" är det väl i så fall i en premiär men det känns som att denna matchen vinner Älvstranden 9 matcher av 10. Tips 2-8
 
Match 6. Göteborg med min vän Christian som tränare får egentligen den perfekta premiären, de har inget att förlora och skulle man åka på storpisk så är det inget mer än det alla förväntar sig. Med andra ord allt att vinna här och även här så känns det som att är det någon gång Göteborg ska slå eller ta poäng på Warberg är det i en seriepremiär före alla lag får reda på hur bra Göteborg är. Finns mkt bra innebandyspelare i staden Göteborg och tränarkollegorna Svensson/Siverup har vart med i många år runt daminnebandyn och har säkert både en och 2 kaniner i hatten att plocka fram. Liten skrällvarning ändå här. Tips 3-7
 
På fredag (imorgon) tippar jag serien, kan säga att tipset från i somras lär ändras en del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0