Cupen igång.

Fredag och match mot Huskvarna med gamle Thommy Edberg som coach, en coach jag mött flertalet gånger och Thommy är känd som en coach som har bra defensiv organisation, det lyckades denna gången då vi (Hässelby) dominerade matchen och hade ca 13-16 skott på mål mot 2 för Huskvarna men 0-0 blev det och Huskvarnas målvakts storspel räddade en poäng till dem.
 
Match 2 mot ett Varla som Huskvarna tidigare slagit, tror det var med 3-0 eller något sådant. Nu var målet att vinna med minst 4 mål och se till att vi kunde vinna gruppen på målskillnad, vi kände att spelet funkade och att om vi bara gjorde 1an så skulle ketchupeffekten komma. Två flosker stod vi tränare för i matchen, jag tar första då jag säger -kom ihåg nu att ha tålamod vi behöver inte göra mål i första bytet, klart andrakedjan går in o dunkar in 1-0 just i sitt första byte såklart då. Ett snyggt klapp klapp mål med inspel i slottet och en chanslös målvakt i Varla. Målen kom efterhand och efter 19 minuter och 50 sekunder ropar Göran Hagberg, 10 kvar när vi får frislag, det roliga är att matchtiden är 22 minuter, långa tio sekunder kan man säga. :)
 
Riktigt bra spel i båda matcherna där tjejerna jobbade på bra, det är ju lite svårt när man inte har hundra koll på namnen men det kommer mer och mer för varje match känner jag, vi ser fram emot våra 2 sista gruppspelsmatcher mot Pixbo och Backadalen. 
 
Roligt med cup och glad stämning med mycket skratt och avslappnat men ändå fokuserat och tjejerna visar att de är riktiga vinnarskallar.
 
På domarnivån kan man inte säga något heller, det är svårt o döma lag som spelar i olika divisioner men domarna har gjort det bra tycker jag, kul att se Bjarne Wesenlund på planen som alltid har roligt när han dömer, man blir glad av att se Bjarne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0