Slutfasen i div 1 södra dam, såhär kan det sluta.....

Många siar om hur olika serier kommer sluta och jag får väl inte vara sämre utan göra som jag brukar och försöka räkna ihop hur bottenstriden slutar, mitten är ovesentligt faktiskt. Börjar nerifrån.
 
 
Plats 12. Sportlife Kungälv. Tror laget slår Pixbo hemma men kammar noll i resterande matcher. Slutar på 15 p och det är faktiskt ändå lite mer än jag trodde från början då lagen från den regionen inte brukar vara så starka. Kungälv har många unga talanger men frågan är om de kan resa sig och komma tillbaka, jag hoppas på det. Laget har som i många år en grym hemsida och en ödmjuk fin attityd som många andra föreningar kan lära lite av och hur man jobbar som förening och bygger på egna talanger och inte försöker värva allt som går på två ben inom 5 mils radie som många andra föreningar i Göteborgsregionen. Även om laget åker ur så tycker jag de ändå gjort ett okej jobb.
 
Totalt 15p
 
Plats 11. Pixbo Jag tror laget får 1p mot Fröjered, 0 mot Kungälv, 3 mot Hovshaga, 1 mot Vänersborg, 0 mot Engelholm och 1 mot Älvstranden. De har många matcher som känns 50-50 och kan lika gärna ta mera men mkt svårtippat.
 
Totalt 20p
 
Plats 10. Olofström, de har ett ganska svårt schema och jag tror endast de tar 3p och det hemma mot Vöikers i näst sista omgången. Tror de torskar mot Vänersborg borta, Fröjered hemma, Warberg borta, Kalmarsund borta, vinner då mot Vöikers hemma och får stryk mot SödraDal borta. Känns som ett ruggigt tufft schema faktiskt.
 
Totalt 22p.
 
Plats 9. Vöikers De har också en hel del 50-50 matcher som jag ser det. Jag tror de får stryk mot Älvstranden borta, Warberg borta, tar 1p på SödraDal hemma, 2p på Fröjered hemma, får stryk mot Olofström borta (nyckelmatch) samt tar 2p hemma mot Kalmarsund.
 
Totalt 23p
----------------------------
Klarar sig kvar gör då.
 
Plats 8 Hovshaga De har ganska tufft schema kvar för de möter många lag som måste vinna. Jag tror de tar 0 mot Warberg borta, 2 mot Älvstranden hemma, 0 mot Pixbo borta, 0 mot Engelholm borta, 3 mot Kungälv hemma och 0 mot Vänersborg borta.
 
Totalt 24p
 
Plats 7 Vänersborg De har ganska bra avslutande matcher tycker jag. Jag tror de tar 3p mot Olofström hemma, förlorar mot Engelholm borta, tar 3p mot Kungälv hemma, tar 2p på Pixbo borta, 1p mot Älvstranden borta, samt slår Hovshaga i sista matchen hemma.
 
Totalt 27p
 
Plats 6 Fröjered Sedan de blev av med några spelare som inte orkade/ville kriga om div 1 platserna så har de fått köra på 2 femmor vilket verkligen gynnat laget då de enligt mig bara har material för att köra på 2 femmor av kvalité och då har också segrarna börja komma. Synd att de slösade bort massa poäng i början av serien när de gick runt på för mkt folk som inte höll måttet och inte lät spetsspelarna få så mkt speltid som de behövde. Nu i alla fall har laget visat sin kapacitet och de kommer klara sig utan några större problem om de inte drabbas av massa skador. De tar 2p mot Pixbo borta, 3 mot Olofström borta, 2p mot Kalmarsund hemma, 1p mot Vöikers borta, 1p mot SödraDal hemma och 0p mot Warberg borta.
 
Totalt 30p
 

Kommentarer
Postat av: ....

Glöm inte att Hovshaga och Vänersborg har en hängmatch kvar också. Hemmafördel för Hovshaga i den.

Svar: Just ja, det har du rätt i. :) Den tror jag Hovshaga vinner.
David Karlsson

2013-02-01 @ 23:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0