Helgens matcher i div 1 södra, omg 16.

I torsdagsmatchen vann Fröjered mot Engelholm borta och det är en ganska stor skräll måste jag säga då Engelholm haft relativt lätt för Fröjered de gånger de möts i år (båstad och första matchen i serien).
 
Ny helg på gång och nya matcher ska spelas, de här spelas denna helgen.
 
2013-01-26   
FBC Kalmarsund - IBK Vänersborg Se matchinfo
Olofströms IBK - Pixbo Wallenstam IBF Se matchinfo
IBK Vöikers - FBC Engelholm Se matchinfo
Fröjereds IF - Sportlife Kungälvs IBK Se matchinfo
2013-01-27   
IK SödraDal - Hovshaga AIF Se matchinfo
Warberg IC - IBF Älvstranden Se matchinfo
 
Mina tips då.
 
Match 1. Många jämna matcher som vanligt, Vänersborg är pressat och måste börja ta lite poäng och de har ingen lätt match då de möter Kalmarsund. Jag tror det blir målsnålt och tätt här. Tips 3-3
 
Match 2. En match inget av lagen har råd att förlora, jag tror Olofström vinner denna för de brukar tända till lite extra  hemma och överraska oss ibland. Tips 4-3
 
Match 3. Vöikers brukar vara offensivglada och Engelholm kan också göra många mål så här tror jag på mycket mål. Tips 6-7
 
Match 4. Bortalaget Kungälv vann när de två lagen möttes senast men har en dålig formkurva samtidigt som Fröjered har 3 raka segrar och många spelare som är heta, viktigt att jobbet tas här för Fröjered för är man loja så förlorar man så jämn är serien Tips 7-3
 
Match 5. Hemmastarka SödraDal mot Hovshaga tror jag blir en jämn och målsnål fight. Tips 4-3
 
Match 6. En match som brukar vara toppmöte och visst kan Älvstranden nypa andraplatsen vid seger men jag tycker ändå piratbrudarna har underpresterat i år. Med tanke på att de troligtvis är seriens äldsta lag till medelålder (gissning) och har många som spelat på hög nivå trodde jag nog de skulle vara lite jämnare men de har blandat och gett rätt så mycket. Jag tror att Warberg tänder till på alla cylidrar denna matchen för det är något visst med västkustderby. Tips 8-3
 
Johans tips.
 
Engelhom- FIF 7-4 (färdigspelad 6-8)

Kalmarsund- Vänersborg 4-3
Olofström- Pixbo 4-4
Vöikers- Engelholm 3-6
FIF-SKIBK 4-6
Södra / Dal - Hovshaga 5-2
Wic - Älvstranden 6-2
 
Thorbjörns tips nedan.
 
FBC Kalmarsund - IBK Vänersborg 5-3
Olofströms IBK - Pixbo Wallenstam 4-5
IBK Vöikers - FBC Engelholm 4-7
Fröjereds IF - Sportlife Kungälvs IBK 8-2
IK SödraDal - Hovshaga AIS 6-3
Warberg IC - IBF Älvstranden 4-6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0