Helgens matcher i div 1 södra, omg 15.

Helgens matcher är följande.
 
2013-01-19   
IBF Älvstranden - FBC Kalmarsund Se matchinfo
Hovshaga AIF - Fröjereds IF Se matchinfo
Pixbo Wallenstam IBF - IBK Vöikers Se matchinfo
FBC Engelholm - Olofströms IBK Se matchinfo
2013-01-20   
Sportlife Kungälvs IBK - IK SödraDal Se matchinfo
IBK Vänersborg - Warberg IC Se matchinfo
 
 
Match 1. Piraterna vann mycket starkt borta mot SödraDal och jag tror de av bara farten slår Kalmarsund. Tips 6-4
 
Match 2. Streckmatch som är otroligt viktig, hemmaseger och man har ett bra grepp mot lagen under strecket, förlust för hemmalaget och de är med i kampen om överlevnad. För Fröjered är poäng ett måste och helst 3. Tips 4-4.
 
Match 3. Jag ser även denna viktiga streckmatch som en rysare, tror faktiskt på gästerna här för de är lite äldre som lag och ålder och rutin borde avgöra, förr om åren hade Pixbo lite rutin mixat med ungdomarna men numera är rutinen borta och därmed är laget mycket svagare. Tips 3-5
 
Match 4. Syd-Derby och lagen har inte mycket kärlek till varandra vet jag då jag känner fd spelare i ett av lagen vill inte gå in på mer om det men det har varit prestige om vilket lag som vart bäst i många år där. Jag tror att i år är Engelholm laget som är det starkare av de två även om Olofström lär sälja sig dyrt. Tips 7-3
 
Match 5. Kungälv har många förluster i rad och mot stabila SödraDal tror inte jag de tar poäng, enormt viktig match för Kungälv, SödraDal spelar för silvret och bör vinna denna matchen om de ska bli tvåa i serien. Tips 3-6
 
Match 6. Vänersborg brukar vara bra hemma men det var länge sedan de vann nu och det är viktigt för dem att hitta den känslan igen. Jag tror inte att de kommer orka hänga med i Warbergs tempo mer än max halva matchen. Denna matchen bör Warberg vinna rätt så lätt även om Vänersborg säkert kommer prioritera ett starkt försvar. Tips 3-8
 
 
Johans tips:
 
Match 1 7-3
Match 2 3-3
Match 3 1-4
Match 4 9-2
MAtch 5 4-3
Match 6 2-8
 
Thorbjörns tips är följande.
 
IBF Älvstranden - FBC Kalmarsund 6-3
FBC Engelholm - Olofströms IBK 6-4
Hovshaga AIS - Fröjereds IF 5-4
Pixbo Wallenstam - IBK Vöikers 4-3
Sportlife Kungälvs IBK - IK SödraDal 5-4
IBK Vänersborg - Warbergs IC 4-6
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0