Förändringar i JIK herr!

Det var väl inte direkt väntat, det är alltid det lättaste att sparka tränarstaben (huvudtränaren) när det går tungt och det har JIK gjort. Men om vi alla ska va ärliga, har JIK en trupp som håller SSL klass? Vet de fan måste jag säga, de tappade flera riktigt bra spelare till östra i allsvenskan och redan där såg jag varningsklockor. De hade ju inget bländande spel ifjol heller så jag tror effekten av detta ledarbyte kommer ge totalt noll. Det gäller att hitta lite kvalite i spelartruppen också, men hur lätt värvar man in spelare nu? Det gör man inte utan att lägga upp lite slantar, något JIK inte direkt varit kända för att ha, var ju inte så många år sedan de var konkursmässiga med en jätteskuld. I värsta fall åker även damlaget ur, men de har vaknat upp o koman och tagit några skrällpoäng så de kan tack vare att serien i princip är stängd med bara 1 lag som åker ändå klara sig. Blir det kval tror jag JIK dam får det tufft i år med en så tunn trupp om de inte börja få tillbaka spelare som lämnat laget eller är skadade osv. Det jag alltid tycker är lite konstigt med JIK dam är att på pappret har de hur mkt spelare som helst men när det väl kommer till kritan på match är de runt 11-12 spelare, vart är alla andra?
 
Kul tycker jag i alla fall om man pratar innebandy i närområdet är att Mullsjö trampar på, de är riktigt sevärda och spelar en bra innebandy. Vore kul med slutspel i skogen i vår.

Kommentarer
Postat av: JB

JIK har 11 utespelare disponibla för tillfället. Sedan har man 4 spelare som är långtidsskadade. Thats it! En femma från oss har varit och stöttat upp de senaste veckorna. Vi får väl se om man kan värva något under uppehållet.

Svar: jaha och vad kan man värva av kvalité som samtidigt vill lägga ner all sin fritid på att träna innebandy och dessutom riskera att sitta på bänken? Det blir tufft det..
David Karlsson

2013-12-04 @ 10:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0