Västgöta DM igång

Tyvärr är det inte så imponerande som det låter, 7 tappra damlag fick de ihop i år och för en gångs skull drog sig inget lag ur i sista minuten i alla fall. Fröjered ställer upp med sina ungdomar i 15års åldern, vilket är helrätt då A-laget matchats ganska mycket det sista och får en ledig helg. Vänersborg är där med sitt A-lag och de borde vinna DM ganska enkelt tycker jag.

Det är också trist att se utvecklingen i västergötland på damsidan, hur många lag som helst har dragit sig ur i år och i div 2 finns det bara 8 tappra lag och i div 3 vet jag inte men fler har dragit sig ur och troligtvis är det bara 6-7 st kvar.

Jag tycker det hade vart bättre att slå ihop serierna till en serie och låta tjejerna få mycket matcher och ha roligt, visst några få matcher kanske det blir lite stora siffror men i långa loppet får lagen mer matcher mot olika motståndare istället för 3 möten mot samma lag.

Jag undrar hur man ska kunna vända trenden i Västergötland då detta inte ser bra ut när så många lag försvinner.

Var för några år sedan 4 damdivisioner samt damreserv och inga ulag i de 4 divisionerna, visst det jag pratar om är ju runt 1999 men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0