Nytt från helgen i div 1 s dam.

Kalmarsund slog precis Olofström med 4-2 i en match där Twitterrapporterna de gett var att det lätt kunde blivit en större seger och tydligen så var skottstatistiken 16-2 i andra perioden. Det är lite typiskt för försäsongsmatcher att lagen är ineffektiva. Ändå inga stora siffror, får se om det blir andra bullar av när de möts i serien.

Nästa helg planerar jag att tippa serien och komma med lite motiveringar också.

Björnslaget har också spelats i Göteborg, en turnering jag hade äran att få vinna med IBK Vänersborg 2009 och det är en bra turnering med mycket lag. Från div 1 m var Solfjäderstaden med och de vann turneringen och borde ge dem en fin självförtroendekick inför serien där de är nya från div 2. Det var ett div 1 lag till med och det var Pixbo IBF, de gick inte vidare från gruppen men det är ju lite osäkert vad de hade för spelare med, har för mig att de även har ett lag i div 2 och det kanske var dem som var där, lite svårt o ha koll på deras lag.
Får se om jag hittar lite mer info från helgens tr matcher.



Kommentarer
Postat av: Stefan

angående Pixbo så ställde dom upp med sitt Div2 lag( om ens det)

Värt att notera för övrigt så losade Solfjäderstaden gruppfinalen mot "mitt" Ale på lördagskvällen, som tyvärr föll platt mot den andra finalisten Kristinehamn i kvarten.. omstart i tvåan va orden :)

Svar: Bara o jobba på igen Stefan, dock tycker jag ni och sportlife, Marstrand och Surte borde göra något ihop på damsidan och få ett lag som kan vara typ som Kalmarsund, t ex ibk Bohus och ha en snygg logga med fästningen osv bla bla du fattar grejen, svårt för alla små o lyckas på egen hand är min åsikt.
David Karlsson

2012-09-09 @ 20:05:34
Postat av: Stefan

Självklart vore ett samarbete de enda rätta. Är dok osäker på om "alla" ovan nämnda klubbar bör ingå . Min egna känsla är att Sportlife+Ale skulle vara den bästa och mest realistiska kombinationen.

Svar: Det har du mkt bättre koll på än jag Stefan, men ensamma är ni inte starka, tillsammans hade ni kunnat bli det tror jag i alla fall, sen vet man inte om alla kan vara med, men alla av de klubbarna kunde nog bidra med något tror jag...
David Karlsson

2012-09-10 @ 06:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0