Tipset div 1 södra omgång 3.

Match 1. Västgötaderby och 2 lag jag vart tränare för, har funderat på denna matchen hela veckan och hur jag själv hade tänkt om jag vart tränare för båda lagen. Matchen betyder mycket, förloraren står kvar på perrongen och vinnaren hakar på chansen att hänga med i toppen. Jag tycker att Fröjered spelar kanske ett lite finare spel men lite svårare att få ut effektivitet av, men jag tror Vänersborg vinner för de har vunnit de flesta mötena lagen emellan och när jag tränade Vänersborg vann vi 3 raka mot Fröjered och tvärt om blev det 1-1 i möten. Tips hemmaseger för Vänersborg med 5-4. I höstas vann Vänersborg med 5-1, dock saknade båda lagen spelare men en vinst är ändå en vinst oavsett vilka som är med. Jag blir förvånad om det inte blir en jämn match.
 
Match 2 och även där länsderby. Tippar på en jämn match men tror Hovshaga vinner, tips 6-5
 
Match 3. Piraterna från Göteborg mot SödraDal, tippar på hemmaseger med 6-4, även här en jämn match tror jag.
 
Match 4. Warberg tror jag vinner men inte med gigantiska siffror då jag tyckte Engelholm spelade smart innebandy förra helgen och säkerligen inte går bort sig så mycket i försvaret. Tips 3-6
 
Match 5. Kalmarsund är klart vassare och jag tror de vinner med 8-1 mot Pixbo IBF.
 
Match 6. Kungälv vinner hemma här med 6-3.
 
Thorbjörns tips nedan.
 
Match 1: 3-5

Match 2: 5-3

Match 3: 7-5

Match 4: 6-5

Match 5: 6-3

Match 6: 3-4
 
Johans tips nedan.
 
Match 1 4-4

Match 2 7-4

Match 3 7-3

Match 4 7-3

Match 5 8-3

Match 6 5-4
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0