Tipset div 1 södra omgång 9.

Helgens matcher är dessa i omgång 9.
 
2012-11-24   
Hovshaga AIF - FBC Engelholm Se matchinfo
Olofströms IBK - FBC Kalmarsund Se matchinfo
Fröjereds IF - IBK Vöikers Se matchinfo
2012-11-25   
Warberg IC - IK SödraDal Se matchinfo
FBC Kalmarsund - FBC Engelholm Se matchinfo
2012-11-26   
IBK Vänersborg - Pixbo Wallenstam IBF Se matchinfo
 
 
Match 1.
2 lag som känns rätt så stabila bakåt och detta blir nog en jämn match, dags att sätta krysset tycker jag. Tips 4-4
 
Match 2.
Gästerna känns vassare utan tvekan även om det aldrig finns några lätta bortamatcher. Tips 2-5
 
Match 3.
Årets viktigaste match för båda lagen, häng med tåget eller stå kvar på perrongen är ett uttryck jag älskar, denna match är HET! Tips 6-4 (sista i tom kasse). Missar tyvärr att se den då jag själv har matcher att döma.
 
Match 4.
Warberg känns mycket hetare även om SödraDal var med i toppen ifjol så känns de inte lika starka i år. Tips 8-3
 
Match 5.
Dubbelmatch och Engelholm får övernatta (troligtvis), det är alltid lättare att ladda upp i egen säng så jag tror det är en klar nackdel att spela 2 bortamatcher på raken om inte de lyckas göra en riktigt kul happening av det hela så de kommer tokladdade till söndagen. Personligen hade jag nog gärna bara velat söndagsmatchen skulle vara över så man fått åka hem. Tips 6-3
 
Match 6.
 
Pixbo ville flytta matchen för de hade någon skolresa eller något liknande under helgen. Personligen tror jag en skolresa inte är bästa uppladdningen för en match på måndagen så detta borde gynna hemmalaget mycket. Det brukar vara ganska jämna matcher mellan de båda lagen och om jag inte minns fel så vann Vänersborg med uddamålet senast de möttes i idrottshuset (2-1) och tippar hemmaseger nu med. Tips 6-2
 
Johans tips.

Match 1 5-4

Match 2 5-2

Match 3 5-3

Match 4 7-5

Match 5 4-4

Match 6 7-2

Thorbjörns tips.

Match 1: 3-5
Match 2: 4-4
Match 3: 3-5
Match 4: 4-5
Match 5: 4-6
Match 6: 3-4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0