Helgens matcher i div 1 södra, omg 8.

Då var det ju fredag och dags för helgens tips.
 
Helgens matcher. Nu tror jag länkarna funkar testade att skriva på ett annat sätt på bloggen idag.
2012-11-17   
FBC Engelholm - IBF Älvstranden Se matchinfo
Olofströms IBK - Warberg IC Se matchinfo
IK SödraDal - IBK Vöikers Se matchinfo
FBC Kalmarsund - Fröjereds IF Se matchinfo
2012-11-18   
Hovshaga AIF - Pixbo Wallenstam IBF Se matchinfo
Sportlife Kungälvs IBK - IBK Vänersborg Se matchinfo
 
 
 
Match 1. Älvstranden verkar ha tappat formen lite, tippar hemmaseger med 5-3
 
Match 2. Om Olofström bara får ihop 2 femmor kommer de bli överkörda i 3e perioden då Warberg har en otrolig fart i spelet och där måste man vara med i försvaret. Tips 1-11
 
Match 3. Tror på hemmaseger här med 7-4, stabilare tycker jag allt att SödraDal känns.
 
Match 4. Kalmarsund mot Fröjered, har för mig att matchen ifjol gick till sudden, dock har Fröjered en bra bit kvar till förra årets fina spel, känns faktiskt som att hemmalaget är favorit här. Tips 5-4
 
Match 5. Hovshaga har en formtopp nu och har ett bra försvarsspel, Pixbo blandar och ger lite men jag tror på hemmaseger här. Tips 5-3
 
Match 6. Kungälv har gjort det bättre än förväntat, klart som fan jag gav dem lite tändvätska när jag skrev att de kanske skulle bli ett nytt Marstrand eller Ale som rök ur så det skrek om det. Det jag visste var att de har Thomas Andersson i ledarstaben som kan mer om innebandy än de flesta och får han med sig laget 100 % på det hårda jobb som krävs så är han nog en av få tränare som kan fixa nytt kontrakt med dem och jag skrev även då att de hade just bra på ledarsidan vilket är ruggigt viktigt.
 
Men mot Vänersborg i ett "halvderby" för det är ju Vänersborgs närmsta bortamatch så tror jag ändå att de rutinerade tjejerna i Vänersborg inte sumpar denna matchen om de inte tror att det blir en lätt seger för det är tjejernas akilles häl ibland. Såg också att en av Vänersborgs målvakter Jessica Axelsson lämnat laget, om jag inte minns fel så lämnade hon Älvstranden ifjol, varför vet jag inte men Vänersborg står ändå starka då Sofie Karlsson är ruggigt bra samt 21 åriga Hanna Fasth som utvecklats väldigt mycket. Tips 3-7
 
Hoppas få in tipsen från Johan och Thorbjörn snart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0