Äntligen fick Fröjered vinna.

Såg matchen mellan Fif och Olofström och där gästerna började klart bäst första 10 minuterna även om Fif gjorde 1-0 genom Annie Storm, men hade inte Amme Svensson i hemmakassen gjort 3 klassräddningar så hade det blivit en tung uppförsbacke för Fröjered. Olofström mattades då Sara Anteryd lade en perfekt löpboll till Jennifer Johansson som lurade bort Olofströms målvakt och snyggt satte 2-0.
 
När väl Olofström fick in sin reducering till 2-1 så satte Fröjereds vassa förstalina, återigen med firma Anteryd/Johansson 3-1 direkt i bytet efter och då dog bortalagets energi ännu mera. I andra perioden så hade Fröjered nästan allt, Olofström fick reducera lite onödigt på ett frislag.
 
Jag tittade på klockan och såg att det gått ca halva matchen och det stod 6-2 till Fröjered och tänkte att Olofström backar hem med hela laget på egen planhalva, hur tänker de då? Vill de inte ge allt och köra på för att vinna? Tror de inte på sig själva tillräckligt, det verkade inte så faktiskt, 30 minuter effektiv tid är hur mkt som helst. Det är ändå div 1 kontraktet som står på spel då tycker jag man kan kräva mera, visst de körde bara på 2 femmor och kanske inte orkade pressa hela tiden, men gå upp och trycka på då och då tycker jag är ett måste.
 
Jag tycker att stundtals spelade Olofström rätt så bra men de mattades otroligt mycket även om de satte 2 mål i en avslagen 3e period. En tjej som imponerade stundtals var nr #18 Klara Peraic med lite fina dragningar samt att jag tyckte att målvakten som startade inte hade mycket att göra på målen då hon blev bortspelad flera gånger. Olofström får det tufft men är absolut inte chanslösa för att hänga kvar men de måste höja upp sig något snäpp.
 
I Fröjered var backarna bra och Mikaela Svensson fick spela offensivt vilket gjorde att andrafemman var riktigt bra jämfört med senast. 3e jobbade också bra även om 1a kedjan spelar i en division för sig med Sara Anteryd som playmaker och Annie och Jennifer som snipers. En riktigt bra mix där helt klart samt ovan nämnda Amme Svensson i målet som jag vill säga var matchavgörande i första perioden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0