Chelsea, Chelsea tack för en underbar kväll!!!!

Miraklet i Munchen kallar jag det, som Chelseafan sedan ja hmmm, 1990 talet någon gång när hjältarna hette Zola, Wise, Vialli mm så har man fått ta del av många sköna stunder men det kröntes igårkväll. Mot alla odds vann de på bortaplan mot de stora starka tyska kollektivet. Jag tror inte folk förstår vilken bragd det är att göra det. Hur ofta har dessutom engelsmän vunnit på straffar mot tyskar? Men det klart det var ju bara två engelsmän som slog straff och det var good old Frank (Lampard) och Ashley Cole.

Det roliga är alla som inte gillar Chelsea t ex Man Utd fans mm som säger att det var tur osv, nej jag säger att det var taktik, var det tur även när Inter vann för några år sedan med Mourinho? Nej det var taktik, att utnyttja sina resurser, inte ens Barcelona hade dominerat matchen mot Bayern borta utan fått försvara sig.

En skön dag idag helt enkelt och det blir att ha Chelseatröjan på idag också.

Innebandy då, nä ärligt talat idag orkar jag inte tänka så mkt på det, just nu är suget efter innebandy måttligt. Har det hänt något kul som någon vill berätta om så skriv gärna en kommentar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0