Uppdatering i tipstävlingen!

Då var det dags att uppdatera tipstävlingen idag den 13 mars, 2012. Idag har jag firat min födelsedag på jobbet och med familjen, och det är kul att fylla år för då får man ju sin favorittårta, prinsesstårta med grön marsipan på såklart inget annat.

Ska stämma av tipstävlingen inför sista omgången, märkligt att någon utgav sig för att tippa åt Filipsson eller gick han själv i sömnen måtro och tippade? Nej men seriöst om någon är sugen på att tippa sista omgången skriv det i en kommentar, kanske herr Hacket är sugen på att tippa.

Omgång 21 spelades och såhär slutade matcherna.

2012-03-07


IBF Älvstranden - Pixbo Wallenstam IBF 7-3
2012-03-08


Fröjereds IF - Östra SK Jönköping 7-8 SD
2012-03-10


Olofströms IBK - IK SödraDal 3-5
Malmhaug KFUM IBF - Ale IBF 11-1
Tvååkers IBK - Warberg IC 0-12
Hovshaga AIF - FBC Kalmarsund 2-6

Spontant så var väl omgångens skräll att Östra åkte hem med 2 poäng och där överraskade de på mig måste jag säga. Missade själv matchen då mina barn var så trötta så jag fick lägga dem, det var ju ändå en sen vardagsmatch och åka iväg med trötta småbarn var ingen höjdare. Däremot vill ju folk som kommer in i sportbutiken där jag jobbar gärna berätta om matchen och de tyckte att Fiftjejerna visat en mkt loj sida och flamsat runt och inte alls vart fokuserade och självklart slår motivation klass alla dagar i veckan. Dock gör FIF tjejerna en kanonsäsong och klättrar från 8e ifjol till 4e i år och det är en bra klättring, att laget skulle hamna höge än ifjol var solklart då alla fått rutin och blivit ett år äldre, kanske kan de ta ett kliv till nästa år.

Malmhaug slår Ale med 10 bollar och det tycker jag är på tok för mkt, Ales tränare lovade mig att de inte skulle bli något "Marstrand" som fick storstryk varje match i div 1 för 2 år sedan men de var banne mig inte långt ifrån, nu har sportlife Kungälv gått upp i div 1 och vad talar för att de ska klara sig kvar och inte bli stryklag? Inte mycket måste jag säga då klivet upp i div 1 dam är för stort som det är idag. Hoppas Ale taggar till sista matchen och avslutar fint inför hemmapubliken mot Tvååker.

Lite inside säger att Sportlife har många nya spelare på ingång, vilka återstår att se.

Kalmarsund ska bryta sit samarbete mellan Färjestaden och CL, det är tyvärr så med många samarbeten att det inte funkar, synd för utan deras sammanslagning på damsidan är jag tveksam på att de hängt kvar i div 1. Kanske det är dags att Sportlife Kungälv och Ale & Surte slår ihop sig på damsidan och gör en seriös satsning ihop istället för att var och en åka jojjo upp och ner?

Olofström har gjort en sämre säsong än ifjol och det är inte så konstigt när de tappade flera toppspelare med Wickström i spetsen som öst i poäng i div 1, SödraDal har gjort det bra och tagit störst kliv i år från 8e ifjol till 3e plats i år, riktigt bra måste jag säga.

Mer om seriesummeringen efter nästa helg. Trist att serien är avgjord, blir svårt och tippa sista omgången då ingen match betyder något mer än äran.

Tipstävlingen då.



Match 1. DK tips, 3-2, CF missade att tippa men han hade tippat på piraterna så båda får 1p.
Match 2. DK tips  8-3, CF missade att tippa men nu får han inga poäng så 0p till båda.
Match 3. DK tips 2-4, CF tips 4-5, 1p till båda, nära spik där för Filipsson, 1p till båda.
Match 4. DK tips 5-3, CF tips 7-1, 1p till båda.
Match 5. DK tips 2-7, CF tips 2-9, 1p till båda.
Match 6. DK tips 4-5, CF tips 5-4, 1p till David.


Omgången David 5 p och Filipsson 4p

Totalt inför sista omgången: 74-70

Fördel David men en spik ger ju 3p så det kan lätt vända så det gäller att vara fokuserad nu och inte slarva.




Kommentarer
Postat av: Div 1 södra

Hej!

Roligt att läsa din blogg"men"

Vill göra en liten rättelse,samarbetet mellan FBC Kalmarsund och Färjestaden kommer att fortsätta har aldrig varit något snack om det, och där kommer förmodligen CL-98 också att vara med, där har det varit lite mer diskutioner.

Bara en liten rättelse,fortsätt ditt fina jobb med bloggen alltid roligt att läsa

2012-03-14 @ 08:11:23
Postat av: David K

okej för jag läste för bara någon vecka sedan att CL 98 hoppar av men bra att ni har löst det.

2012-03-14 @ 08:19:03
Postat av: stefan

Tyvärr är våran (Ale) trupp på tok för tunn har väll så varit hela säsongen men visat sig ännu mer nu under våren då vi speciellt på bortamatcher haft stora problem att ens få ihop två fulla femmor..



Dax för självrannsakan inför nästa säsongs , de finns en hel del, inte minns på föreningsnivå men det tar vi i ett annat forum!



Vill samtidigt passa på att önska Sportlife lycka till nästa säsong , där jag är övertygad att dom kommer lyckas mycket bättre än oss och om dom spelar sina kort rätt, mycket väl kan hänga kvar!



Varför då kan man undra, jo nedanstående enkla punkter.

*Bred trupp.

*Fungerande etablerad organisation runt laget.

*Intakt och duktigt ungdomslag strax under A-laget.



lägg där till några smarta värvningar som jag tror Widell&co fixar, så är saken biff!

2012-03-14 @ 23:01:55
Postat av: David K

Tack Stefan för din input. Det är ju ett stort steg att gå upp i div 1 och enligt mig för stort just nu. Jag tycker alla dam div 1 klubbar ska åka på kongressen och kräva en förändring på damsidan, te x 2 damallsvenskor och 4 div 1 så blir inte steget så stort för småklubbar som tar sig upp i ettan. Vinn sista matchen nu, det unnar jag er verkligen så ni får avsluta snyggt.

2012-03-15 @ 07:19:43
Postat av: Anonym

Tack för en trevlig blogg alltid rolig att läsa . Nu hoppas vi att Warberg klarar kvalet håll tummarna det är våra tjejer värda efter allt slit på gym o med klubba.

2012-03-15 @ 19:28:05
Postat av: David K

Absolut är Warberg värda att gå upp, dock är även Gävle och Linköping det, ska tippa kvalet efter sista serieomgången är slut.

2012-03-16 @ 02:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0