Dubbelhelg, nu eller aldrig!

Så enkelt är det faktiskt.

Linköping börjar hemma mot Jönköping på fredag, vet inte hur en bra uppladdning blir för Jönköping men hade jag vart tränare i JIK hade man ju önskat att spelarna fått ledigt dagen och kunnat ladda upp i hemmets trygga miljö för att sedan samlas och äta ihop kanske någonstans på vägen och sedan gå ut och köra på för man vet ju själv hur sliten man är efter en arbetsdag. Tips på matchen blir ändå hemmaseger. Detta är nästan vinna eller försvinna för Linköping, förlust och man är 4 poäng efter Jönköping och dessutom ska möta dem på bortaplan.

Tips 5-4

Gävle och Warberg möts också både fredag och söndag. Gävle börjar hemma och det blir en lång resa för Warberg, längsta resan de haft på många år. Gävle lär dra mycket publik och det är viktigt för tjejerna i Gävle att inte bry sig om tumultet på läktarna utan bara köra på, där tror jag Warbergs enorma rutin kan få ett litet övertag, dock har Gävle många vinnarskallar i laget. Inför serien trodde jag på idel hemmasegrar men Warberg tog en poäng borta mot Jönköping och Jik lyckades vinna mot Gävle i premiären så jag måste nog gå emot mig själv när jag tippar på seger för Warberg.

Tips 2-6

Kommentarer
Postat av: Stefan

Ska Warberg feppla till det i år igen ?



Värre än världens värsta Bergmanfilm! Ångest..

2012-03-30 @ 22:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0