Mer silly season!

Jag har försökt söka information om Pixbo men inte hittat något faktiskt om deras damlag. Vad jag tror så har de inte presenterat någon ledarstab och det börjar ju brinna i knutarna för snart så börjar ju semestern och får de inte klart denna veckan så blir det tight. Jag är en av de tränarna som inte tycker man bara ska köra fys under sommaren utan även då och då i hall för att hålla igång klubbteknik och spela in nya spelare i laget på ett tidigt stadium så man slipper börja med sådant i Augusti, speciellt om man har mkt spelaromsättning eller om man är ny tränare.

Jag är i alla fall mycket förvånad då man alltid hört klubben tala om SM-guld som målsättning, ska man ha det som målsättning bör man väl också leverera en trupp som kan ta det och i år hade de en riktigt bra trupp men de klappade ihop på tok för mkt i viktiga matcher och släppte in massor av mål och det håller inte i världens bästa damliga.

Läste på maggets silly seasonkoll att 2 riktigt bra spelare tar "timeout" vad fan är det då, att man skiter i sommarträningen och gör något annat och bestämmer sig när det är dags att gå in i hall eller är det att man inte ska spela på ett år?

Så här skrev innebandymagazinet i alla fall.
"Tappar både Jorunn Göransson och Alicia Fylke som valt att ta en time out från innebandyn." Båda 2 är enligt mig i alla fall riktigt bra spelare och utan de 2 kommer de bli klart sämre än ifjol. Hade jag vart tränare i Älvstranden hade jag kollat läget varför tjejerna tagit en timeout och hade de lyckats värva över de 2 då hade de seglat upp som favoriter i div 1 s.

Silly Seasonbetyg 1. (Borde varit 0 egentligen men jag kör skalan från 1 så det får bli 1).

Kommentarer
Postat av: MR B

Fylke Göransson och Svedberg skall lämna Göteborg för att åka ut i världen och resa/jobba under 1 års tid...

Så det är inte så att dom kommer finnas i Götet och rulla tummarna under 1 år...

2012-06-21 @ 23:59:37
Postat av: David K

ok du mr "B" som verkar lite insatt, har pixbo någon tränare på gång?

2012-06-22 @ 10:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0