Eller blir damlaget i Gävle kvar?

Ja inom daminnebandyn har det vart lite soppor det sista, vi minns alla Salaskandalen som gjorde att ännu fler garvade åt innebandyn som sport, det lär inte bli mindre nu när Gävle ändrar sig angående damlaget, dock tror jag att loppet är kört och för många tjejer lämnar då de säkerligen känner sig svikna. Sådana här problem ser jag helt enkelt att det handlar om kommunikation, va öppen och ärlig mot spelare och ledare och säg helt enkelt så här. Ni drar inte in tillräckligt med pengar och det här behövs för att vi ska kunna ha kvar laget punkt slut, hur jävla svårt är det?

Sedan undrar jag ju personligen vad deras herrlag kostar då de säkerligen inte spelar för klubba och skor de grabbarna inte....... Hade jag vart med i damsektionen hade jag synat herrsektionen med en lupp för de var ju en hårsmån från att åka ur så några jävla världsmästare är de inte direkt.

Läs mer på...

http://www.innebandysajten.se/gavles-kovandning-damlaget-kvar/


Såg att Warbergs damer värvat Felicia Tiri från Olofström, jag undrar dock om de värvat någon målvakt då de tappat 2 enligt innebandymagazinets silly season, jag undrar också om de fick åka till Malibu eller om det blev Säffle o korvkiosken då de vann serien men misslyckades (igen) att ta steget upp.

Kommentarer
Postat av: Thorbjörn

Ingen resa till Malibu för Warbergs tjejer...

2012-06-13 @ 21:35:11
Postat av: Peter

Det är roligt att warbergs tränare misslyckats 2 år i rad med en jättebra spelartrupp får uppdraget som svensk förbundskapten. Förbundet borde vilja ha tränare som vinner nu och inte gå på gamla meriter.

2012-06-14 @ 07:53:29
Postat av: Thorbjörn

Warberg behöver ingen bra tränare, ge dom en psykolog istället...

2012-06-15 @ 19:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0