SSl på tv.

Kikade lite på Pixbo mot Linköping och även om jag höll på att somna (berodde inte på matchen) så var det kul att se lite innebandy. Var mkt trött av att vi har mkt på jobbet med inventering och så, blir inte ledig imorgon fredag utan det blir en full arbetsdag.

Matchen då, jag tycker Pixbo sett till spelarmaterial är mkt bättre och det är riktigt dåligt och slarvigt att inte ta tre poäng tycker jag. Linköping spelar smart efter sina resurser.

Att säga att det är 10 000 som kollar på matchen är ju bara pajas, kanske var det 10 000 på gothiacup invigningen men när matchen var i tredje perioden såg man att över hälften av stolarna var tomma. Har själv vart och sett gothiamatcherna flera gånger och varje gång så droppar folk av före matchen ens börjat och efter halva matchen har hälften gått hem. Tyvärr är det ju så men de kan ju påstå att det var 10 000  i publiken för att få upp lite fokus på innebandy men vi som vet sanningen tycker nog det är lite pinsamt. Det är tio gånger bättre drag på 2000 i sparbankshallen i Warberg t ex. Men kul ändå att det var en match med mkt chanser och inte statiskt som när vi var där och kikade för då gick vi hem för det var så defensivt och trist, har för mig att det var Pixbo mot Jik då.

Har inte skrivit så mkt om innebandyn på ett tag, smygpremiär redan i veckan för dam ettan men några matcher i helgen. Blir mer om det imorgonkväll, med lite tips. Ska bli intressant att se vilka lag som tränat på bra och vilka som käkat mkt julskinka osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0