Kattens lek med råttan?

Eller är det en dålig formulering men "råttorna" från "Danmark" (Skåne) fick sig en lektion i hur innebandy ska spelas. Det var stor klasskillnad mellan lagen och även om hemmalaget inte gjorde någon toppinsats så hade de ett helt annat bolltempo och spel än gästerna som hade svårt att komma ur egen "zon". Det tog ca 10 minuter sen var matchen rätt så avgjord och då ledde hemmalaget med 3-0 som stod sig perioden ut.

I andra perioden fortsatte spelövertaget och att gästerna vann skotten med 9-7 kan beskrivas som en hel del höstlöv på kasse, ett snyggt mål satte de i alla fall då från kanten upp i första krysset. Direkt efter reducering till det som betydde 1-4 sett till Malmhaug ögon hade de en bra period i någon minut och skapade en het chans till men när Fröjered satte 5-1 så dog deras energi totalt.

6-1 blev det när jag och min stora dotter gick hem då hon var jättetrött och ville sova, att det sedan blev 9-4 har jag svårt att tro men kanske blev det "hela havet stormar" och alla skulle framåt o göra mål och stackars Amme i målet i Fröjered blev bortglömd för jag har svårt att tro att hon skulle släppa in 4 mål i en match där hon vart stensäker i de 45 minuterna jag såg. 3 fina poäng för Fröjered i alla fall, synd att det sket sig senast mot Hovshaga annars hade de vart med ordentligt i toppen.

Malmhaug var det sämsta laget jag sett i år helt klart, inget eget spel direkt och även om de hade några få spelare som visade bra teknik så blir det div 2 nästa år. Det jag hade försökt bygga upp där i div 2 är ett mkt snabbare och distinktare passningsspel och en tydligare spelidé för deras backar hade inte en susning om vad de skulle göra när de fick bollen.

Det var nog den snällaste div 1 matchen den här säsongen, kunde väl räkna till 1 närkamp där det small lite och det var Lisa Jansson i Fröjered (kallad tigerlisa av mig) som alltid ger järnet oavsett vad det står i matchen och hon var först till bollen men fick en tryckare och föll över sargen.

Annars ett sömnpiller tyvärr på den biten men många fina mål av hemmalaget där Angelica Högberg gjorde en hel drös och varför hon gör mål och de övriga missar syns tydligt, hon har mjuka handleder och tar emot bollen i en rörelse och inte spänner handlederna som allt för många gör och då studsar bollen iväg. Mer träning på det på övriga spelar så blir det fler som gör målen.

Bäst i hemmalaget var de 2 ovan nämna spelarna, Angelica för hon är duktig med boll och Lisa för hon sliter alltid.

Kommentarer
Postat av: Karin

Malmhaugs 3:e mål tar jag på mig efter en försvarsmiss så de va inte Ammes, o vid det fjärde var de åter igen en bjudning där nyinsatta Bowenius i kassen inte fick de särskilt lätt...

2012-01-10 @ 22:06:25
Postat av: David K

Okej då vet jag. :)

2012-01-10 @ 22:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0