Kämpa på, ni värmlands stolta blå!

Måste skriva en liten peppning till det blåa laget jag har svårt att stava till nämligen Skattkärr, har trott i många år att de hette Skattskärr och varför ett s hamnat där vet jag inte. Första mötet med detta lag var ju inget bra möte då de slog vårt Noltorp i kvalet till div 1 i en ganska tuff kvaldubbelmöte. Såg dock bara hemmamatchen men tror de vann med 5-4 eller något sådant, många mål i en bra match var det i alla fall, vet inte om det finns någon kvar i laget som minns de matcherna.

Mötte faktiskt även deras herrlag i div 2 (gamla div 2) premiären säsongen 2007/2008 när mitt lag IBK Pantern (FBC Lerum numera) lyckades premiärvinna i Karlstad (6-4) men fick ordentligt med pisk hemma (resultat förträngt hehe).

Efter några hårda matcher med Vänersborg dam mot dem där vi vann med 3-1 i Vänersborgen och faktiskt vann i sudden (där Ida Fälth vart outstanding) med 3-2 borta så blev det en premiärmatch med Fröjered och då jag scoutat Skattkärr mkt noga så insåg jag att de spelade som de alltid spelat och vi kunde undvika att gå i fällan och vinna med 6-3 i en div 1 premiär. Borta var nog många spelare lite väl övermodiga och den rätta taggningen fanns inte och redan före matchen kände jag att dettta kommer blir tufft, mkt sant också då vi toklosade med 6-0? tror jag, jag har i alla fall förträngt detta och det var nog en av de sämsta insatser jag sett på många år av ett lag jag tränat samtidigt som Skattkärr totalt fick oss i fällan och fick spela precis det spelet de ville och lyckades med en perfekt taktiskt genomförd match så då fick man åka den långa resan hem och deppa.

Jag hoppas verkligen det blåa laget med de fina traditionerna de har, bl a DM mästare i värmland och efter säkert 10 raka år i div 1 tar tag i det och griper alla halmstrån de kan och fixar nytt kontrakt. De har också alltid haft trevliga ledare och alltid bjudit på en liten fika stund i en ödmjuk och avslappnande miljö.

Vill härmed peppa er med några bra musikvideos för att ni ska komma igång på allvar nu. Lycka till!!!!!

En perfekt introlåt, lite väl långt intro kanske, från den gamla tiden när man var rocker!

http://www.youtube.com/watch?v=ZSG47_-Ne9o



Denna låten kan man inte ignorera om man snackar om musik i värmland, skulle värmland ha en nationalsång så vore det denna kan jag lova, och den svänger alltid lika bra.

http://www.youtube.com/watch?v=Lm7RMyX14-M&feature=related


Finns det någon bättre låt för att få igång publiken, man blir glad helt enkelt, för mig är det sköna minnen från tiden när jag var elitserietränare i danmark och vår svenske skyttekung körde denna låten.

http://www.youtube.com/watch?v=ZX-e39HuTUw



Nedan en av mina absoluta favoriter som pepplåt/scoringlåt!

http://www.youtube.com/watch?v=FD9Kb5RlsP0



Sist men inte minst, ge aldrig upp med en av mina favoritartister, sköna September.

http://www.youtube.com/watch?v=wmKXsFf3bHw


Hoppas ni grejar det!!!!!!




Kommentarer
Postat av: Skatkärr

Tack för peppningen!!! Tyvärr gick det inte vägen..

2012-02-20 @ 13:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0