Det går snabbt i innebandy!

Det är något som pixbos damer har lärt sig under några matcher och även i helgen igen mot Djurgården, ledning 1-5 blev istället 8-5 torsk, minns för inte så länge sedan när de ledde mot Kais Mora och fick storpisk i tredjeperioden.

Men det är ju just det som är så kul med vår sport att det går alltid att hämta igen ett underläge. Ikväll är det tv match och troligtvis ett fullsatt idrottens hus i helsingborg när mästarna Storvreta kommer på besök. Tips 3-8.

Snart blir det av till England, vann en resa till matchen mellan Newcastle och Sunderland med flyg o hotell o allt, ett östderby med mycket känslor och historik. Hoppas på hemmaseger och många mål och även något mål av Sebbe Larsson i Sunderland. Tar med mig en gammal god innebandyvän som är lika sporttokig som jag själv, ni kan ju gissa vem..

Min peppning av Skattkärr började ju bra då de ledde med 1-0 men sen sket det sig tyvärr, ett annat lag från Värmland som kanske tog åt sig av värmlandstemat måste vart Hagfors som vann med 19-1.

En innebandyperson säger att div 1 mellersta är klasser bättre än div 1 södra, okej men då måste mellersta vart monsterbra ifjol och då sade ju alla att södra var bättre? Skitsnack säger jag, mellersta lagen har tappat skitmkt toppspelare, se på Telge, Täby, Hässelby, Hagfors, Skattkärr, Köping, de har alla tappat bra spelare så serien måste vart monsterbra ifjol då eller? Jag tror det är relativt lika faktiskt, men vi får väl se i kvalet till Elitserien vilket av div 1 vinnarna som är starkast, jag tror Warberg kommer 1a, Linköping 2a och Gävle eller vilka det blir 3a (har de råd o gå från div 2 till eliten på 2 år) och sist Jönköping eller vilka det nu blir.

Mer om tipstävlingen ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0