Uddamålsförlust för Fröjered mot Älvstranden!

Ja det brukar vara jämna underhållande matcher lagen emellan och även detsamma idag.
 
Kan kortfattat skriva att Fröjered fick göra snygga mål och Älvstranden utnyttjade lätta lägen där Fröjereds backar inte var på tå alls utan hela 4 petmål framför mål fick gästerna göra och det är 3 för mycket. Folk hyllade inställnignen i försvaret mot Warberg och då undrar jag vart var det försvarsspelet idag för det fanns det inget bra försvarsspel och det gäller ju självklart inte bara backarna. Alla på banan är ju delaktiga i försvarsspelet såklart.
 
Framåt såg det mycket bättre ut än på länge, förstafemman var riktigt bra och de tre bästa idag var Jennifer, Sara och Linn. Men även andra skapade otroligt många vassa lägen och speciellt när Mikaela Svensson gick upp för hon är 10 ggr bättre framåt än som back så fick de mer fart i kedjan.
 
Tyvärr så blev det förlust, trots att älvstranden med några sjuka och skadade bara bara kunde/ville ställa 2 femmor och jag tror inte de var vana vid att gå på så kort om folk då de fullständigt gick på knä i sista perioden men ändå kunde de hålla undan mycket tack vare sin målvakt som gjorde flera fina räddningar på slutet.
 
6-7 slutade matchen och nu är det 5 p upp till strecket för att hänga kvar.
 
Alla man pratar med säger samma sak att Fröjered är för bra för att åka ur och det har jag sagt hela tiden, laget kan slå alla lag i serien men man måste ju tänka innebandy också och inte bara tuta och köra.
 
Jag tänker på ett speciellt läge där jag som tränare hade gått in och sagt nu jävlar lirar vi "fegbandy" och sargar ner. Det är vid ledning 4-2 i första perioden och inte många minuter kvar tills pausvilan vilket är otroligt psykologiskt skönt att kunna gå till paus med ledning och isället bara hålla i och spela safe. Istället trycker laget på för fullt och släpper till en spelvändning nästan direkt och det rasslar till 4-3 och sen ett enkelt misstag och det står 4-4. TÄNK på att ni måste VÄRDERA poängen och inte bara tuta på i 100 framåt, det är min tanke i alla fall. Jag har inte sett alla matcher i år men vad jag hört av flera på läktaren som sett i princip alla hemmamatcher säger att det alltid ser ut så och det är därför laget tappat flera matcher i slutet, så kanske man ska ta sig en funderare på det över julen att det nu är dags att börja spela "taktiskt" och inte bara full fart framåt? Vad vet jag.......
 
Kul match att se var det ju i alla fall, riktigt snygga mål och framspelningar, trist med förlust dock.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0