Fif krossade Fagerhult!

Fröjered träningsmatchade mot Fagerhult som vart ett topplag i div 2 under några år och faktiskt snöt en poäng mot Vänersborg som gick upp i ettan ifjol.

Matchen hade en jämn förstaperiod där Fagerhult var sjukt taggade och drog ner Fifspelare och verkligen fightades som ett lag och löpte mkt, 1-1 slutade perioden och jag skulle säga att Fagerhult var det vassare laget efter första 20 minuterna.

I andra tror jag att hemmalaget fått en rejäl utskällning eller tja näsbränna kalla det vad du vill för de kom ut rejält taggade samt att gästerna var lite smått nöjda över att hänga med bra, jag skulle säga att hemmalaget höjde sig 20 procent och gästerna föll 20 procent. Då blir det lätt så här, pang pang pang och sen stod det 5-1 efter ca 7 minuter och matchen kändes avgjord, 9-1 stod det efter andra och sedan slutade matchen 12-1.

I div 2 har man lite mer tid med bollen och det är det som skiljer lagen emellan, Fröjered kan spela ett snabbare passningstempo även om gästerna blixtrade till ibland så behöver de utveckla sig lite till för att nå div 1. Jag tror ändå de kan vinna div 2 västergötland i år då de får kämpa med framförallt Tygriket om det.

Gästerna hade en mycket bra målvakt även om hon fick släppa 12 så var inte många mål hennes fel, de hade också en grymt bra forward som jag gärna hade sett i Fröjereds blå tröja, hoppas hon tar klivet och ger innebandyn en chans för hon är på tok för bra för o harva i div 2. Vill inte nämna några namn men om hon läser så vet hon själv om det, hon skapade fina lägen åt både sig själv och sina medspelare (inte motståndare som jag först råkade skriva hahaha) och bjöd på finter och tunnlar mm, kul med innebandytjejer som vågar sticka ut.

Mer innebandy i helgen för nu har jag bara skrivit om Fröjered då de är de enda jag sett men ska luska lite bland de andra div 1 södra lagen i helgen som sagt. Den 15-16 september kommer mitt div 1 södra tips med tabell mm. Slänger ut en officiell utmaning nu till alla som vill vara med i årets tipstävling, skriv till mig om ni vill vara med. Hacket, Filipsson, Rosten, Thorbjörn eller några andra är välkomna att utmana mig.

Kommentarer
Postat av: En annan del av Köping

Bra skrivet David, men hade hon redan gått över till Fröjered? "Passade motståndarna", men den har du säkert redan hört. ha en bra säsong som domare/ledare....

Svar: Oj jävlar, skrev ju sent på kvällen så det blev fel, medspelare ska det ju förstås stå haha. Vad kul det såg ut när jag läste det igen, borde nog korrekturläsa texten före jag publicerar den hahahaha. :)
David Karlsson

2012-08-31 @ 18:35:26
Postat av: Thorbjörn

Tipstävling dam div 1 södra, jag är gärna med!

Svar: Härligt, vi får höras lite närmare serien, vet att Filipsson är sugen på o vara med, men hade inte bestämt sig när vi pratades vid sist.
David Karlsson

2012-09-05 @ 20:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0