Ännu en träningsmatch i Tidaholm.

Idag spelade Fröjered mot Köping (div 1m), om jag jämför med matchen mot Lockerud i torsdags (det jag såg av den) var det stor skillnad. Högre tempo, fina passningskombinationer från båda lagen, snygga mål, närkamper för det var knappt några i torsdags, idag ganska tufft från båda håll och så ska det ju vara.

Matchen slutade 10-7 till Fröjered och det blev ju rätt mkt offensivt tänkande från båda lagen och de stackars målvakterna fick inte alltid så mycket hjälp.
 
Köping har jag själv mött 3 gånger som coach och de spelar alltid bra offensivt och mycket tuff innebandy och så även idag, jag tror de höjer sig i år jämfört med ifjol då de hade tappat för många tongivande spelare. Laget de hade idag håller bra klass tycker jag, med lite toppning och finslipning till serien så kommer de nagga många lag speciellt på sin hemmaplan. Av det jag såg så tycker jag Köping är klart vassare än vad Lockerud var, speciellt mycket tuffare fysiskt.

Fröjered hade idag en ruggigt vass förstalina och det måste man ha om man ska vara topplag, även andra o tredje blixtrade till ibland, båda lagen gjorde var sitt pp mål och det var nog ett skönt kvitto för tränarna att de blev 100 % i det då sådant är svårt att träna på vanliga träningar.

Summering en riktigt publikmatch och de 40? på läktarna var nog rätt nöjda och börjar nog längta tills serien börjar, det gör i alla fall jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är rätt mkt matcher som spelas nu! Försäsongsuppladdning! Kan du inte skriva lite mer om resultat, förväntningar, floppar osv! I helgen var det te x cup i Kungälv där både Älvstranden och Kungälv deltog! Nästa vecka spelar Warberg cup i Gbg då Lindås står för arangemanget! Tycker det ärr lite för dålig uppdatering om hur det går för serielagen nu på föräsongen (vad du trodde i Juni-månad kanske inte reflekterar dagens läge)

2012-08-29 @ 22:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0