Snart nalkas SM-finalerna!

Det har debatterats lite runt om varför sm-finalen ska vara i malmö och varför det ska vara en match osv. Jag är dock mkt kritisk till att inte lagen som når final får en finalserie på sina hemmaplaner och får dra in storkovan. Hur mkt pengar drar förbundet in på finalen och hur mkt får lagen? Får de någonting av biljettintäkterna? Tänk själv om Dalen kunnat lägga sina hemmamatcher i Hockeyarenan eller detsamma för Storvreta, eller om nu Pixbo lagt sina i Scandinavium och gjort ett bra jippo med paketpriser för alla lag runt göteborg, det hade vart stora pengar tror jag.

Och hur många i Umeå pallar att åka över 100 mil till skåne, säkert 140 mil, inte jag i alla fall, sm-finalen blev en stor hype när de gjorde det till ett tillfälle men nu är det dags att se över det hela igen tycker jag.

Jag tror Dalen vinner och det har jag sagt sedan slutspelet började, på damsidan tror jag Kais Mora vinner för Iksu brukar ju förlora finaler. :)


Uppdaterad!!!

Haha och där fick jag fel men det är ju lätt att säga det efter matcherna är färdigspelade eller hur "Hacket"?

Såg inte någon av matcherna för jag var på innebandycup själv men ni som såg dem kan väl förklara hur Kais Mora kunde totalt vika ner sig och förlora så stort i en final? Finalorutin? Detsamma med Dalen när det skulle avgöras, kom rutinen att spelar roll, kul med åsikter i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Hacket

Hej David!



IKSU vann finalen enkelt mot Mora 7-1 så nu vet du det

2012-04-21 @ 17:18:02
Postat av: Mats Bryngelsson

Tjenare David

Tror det är helt rätt att ha en finalhelg (som bandyn. Kanske mer sportsligt rättvist med en nmatchserie men en helt avgörande kamp, bäst när det gäller,,,,,det är fränt.

Sen håller jag med om att Malmö ligger lite dumt geografiskt. Jag fattar inte att inte någon annan stad, t.ex. Karlstad ser potentialen i detta. (jämför igen med Bandyn, Uppsala) I Uppsala har man skapat nästan hysteri Bandyhelgen. Detta går givetvis att göra med Innebandyn också.....

2012-04-23 @ 22:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0