Matchreff Fröjered mot Hovshaga!

Blir ett kort matchreff då jag hade min dotter på 2.5 år med så kunde jag inte skriva ner så mkt vad som hände utan fick hålla koll på henne men i första perioden böljade spelet fram och tillbaka och gästerna från Växjö hade många avslut på Tidaholmarna och sista utposten Amme Svensson från Skövde fick komma in ordentligt i matchen.

1-1 efter första o skotten 7-15 säger ju dominans för bortalaget, riktigt så var det väl inte med gästerna kändes riktigt heta måste jag säga och Amme i målet räddade ändå hemmalaget några gånger.
Målen av Fifs Anna Nordmark och Anna Moberg i Hovshaga.

I andra hann det inte gå mer än 30 sekunder och det målet såg jag inte då vi var i kioskkön då Olivia skulle ha festis och godis. Men det var ett skott från backen Johanna Johansson.

Sen blev det också lite utvisningar och FIF fick 2 och gästerna 1, domarnivån kändes div 2 faktiskt, riktigt mesiga domare som blåste för axel mot axel så fort någon ramlade, jag undrar om de dömt på denna nivån tidigare, men blev mycket besviken då man sett Jonsson & Gustavsson från Lidköping i träningsmatcherna som släpper på kroppskontakt, nä snäppa upp er tills nästa gång herrarna Fredrik Dahlen och Patrik Trofast för ni får INTE godkänt.
Nog om de gulklädda. De var lika dåliga åt båda håll så det påverkade inte något lag direkt som tur var.

Några ramträffar var allt resterande av perioden hade att bjuda på och båda målvakterna var bra med på noterna när det kom skott.

I 3:e perioden fick FIF ett powerplay men skotten gick i ramen eller utanför så matchen stod och vägde och vi på läktarna enades om att nästa mål skulle vara avgörande. 3-1 av Angelica Högberg kom till hemmalaget och det kändes lite som ett skitmål men de målen är mycket värda då de var ett skott som gick in när det var en del folk framför målvakten, och låga skott är oftast bättre än höga mot kryssen då de oftare täcks bort.

Spelet öppnades då gästerna fick kliva på lite mer och hemmalaget kunde lätt kontra in 4-1 och sedan lätt sätta även 5-1 (båda av Anna Nordmark) efter att bortalagets energi tagit slut och de inte orkat upp i press, hela 13-4 i skott i sista vittnar om att hemmalaget dominerade perioden och toppade upp också på de tio för dagen hetaste och då märktes det väldig skillnad.

Rättvist tjaa, hemmaseger absolut men kanske inte så stora siffror (skott 28-25) ändå då gästerna inte alls är ett dåligt lag utan väldigt laddade och energiska. Kul grej med lag från div 2 är att de har lite roliga saker för sig, t ex så står tränaren inne på planen och styr uppvärmningen, inget man brukar se i ettan direkt då tjejerna kan så mkt innebandy att de fixar sådant själva men påminnde mig när jag va div 3 tränare. Hovshaga kommer säkert att kriga till sig en hel del poäng i alla fall och ska verkligen ha respekt som lag. Gästernas Anna Moberg fastnade jag för redan på uppvärmingen, lätt att känna igen då hon var den enda som värmde upp i matchtröja men hon visade fin teknik och satte också målet för laget, en riktigt duktig tjej som fick matchens lirare t-shirten som sportringen som jag jobbar på skänkt.

I hemmalaget var Amme Svensson i målet bästa spelaren och de som utsåg matchens lirare höll med mig för hon fick priset, flera andra var också bra men framförallt var ingen dålig utan alla jobbade på bra efter sina förutsättningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0