Helgens träningsmatcher i dam div 1 m och s!

Var och kikade lite med familjen i sparbankshallen i Tidaholm när Fröjereds damer (div 1 s) mötte Huskvarna (div 2 ), ett Huskvarna som faktiskt imponerade på mig måste jag säga. Jag trodde inte de skulle hänga med och hota Fröjered så mycket som de gjorde, matchen slutade enligt  uppgift 8-4 och stod 3-2 när jag gick då mina döttrar skulle i säng i lagom tid. Då tycker jag de svarta gästerna stod upp bra i matchen och fick många avslut då hemmalaget slarvade otroligt mycket i uppspelsfasen och bjöd gästerna på chans på chans. Det märktes på bolltempot och rörelsen i anfallet att Fröjered spelar en division högre och de var klart rappare där men de måste sluta slarva i uppspelen för mot div 1 lag kommer det smälla gång efter gång om det fortsätter och det kommer nog ledarstaben också säga på eftersnacket.

Jag tror Huskvarna kommer vara med i toppen i sin div 2 och önskar coach Kristian och laget lycka till.

Det var också kul att domarparet Martin Jonsson och Jonas Gustavsson från Lidköping dömde, då får man se närkamper som tillåts och inte avblåsningar så fort någon råkar ramla, får hoppas domarnivån i år kommer hålla deras nivå för den är för jävla bra faktiskt.

Fröjereds damer genrepar mot Vänersborg nästa helg och för att vinna den gäller det att slipa lite på uppspelen för i övrigt ser försvaret bra ut där alla jobbar bra.

Linköping mötte Östra i en returmatch i Jönköping och Östra fick spö med hela 2-9 på hemmaplan, det borde vittna om att gästerna blir farliga i sin serie även kanske att Östra får svårt i sin, vi får se om det blir något av det.

Hässelby (div 1 m) krossade Falkenberg (div2) med 6-0 på deras träningsläger i Varberg.

De matchade också mot Warberg (div 1 s) och vann i Varberg med 7-6 efter att ha legat under 4-6 inför 3e perioden, riktigt starkt av Hässelby.

Telge spelar imorgon måndag mot Uppsala, blir ett intressant möte.

Skattkärrs damer vann  dm  i värmland då de slog Filipstad och Gs 86 och i finalen Hagfors på straffar. Grattis till Skattkärr som precis som Fröjered kan titulera sig dm mästare 2011.

Av någon anledning drog sig Kristinehamn ur och det var trist, får hoppas de får ihop det bättre i serien.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0