Fröjered slog Hjo!

Men det satt ganska hårt till faktiskt. Ska försöka vara obejtiv trots att jag själv spelade matchen men jag tyckte ändå vi började bäst och gjorde också 0-1 (vi bortalag) som stod sig perioden ut.

Fröjered hade efter vårt ledningsmål i första gått upp och pressat oss lite då o då men i andra perioden tror jag de fått en rejäl avhyvling av tränarteamet då de kom ut med en otrolig frenesi och tokpressade oss över hela banan, det blev hackigt i spelet och när man är pressad och felvänd i vissa lägen har man inte mkt val än att tjonga iväg bollen och kämpa på. Hemmalaget kvitterade på ett långskott som satt vid stolpen. Minuten senare tog vi ledningen igen och jag kommer inte ihåg hur alla mål gick till. Fröjered kvitterade igen då det drog in ett skott i snäv vinkel och sedan tog de ledningen på en krosspass in framför målet, på de två sätten kom de till många farligheter och vi var inte helt samspelta men det är inte lätt att snacka o styra samtidigt som man är under totalpress heller men vi gjode så gott vi kunde och kämpade på. Det viktigaste var att det inte rann iväg under deras tryckperiod, vi kunde köra i 2-3 minuter i försvar utan att ha så mkt framåt men då och då kom det också kontringslägen och vi gjorde 3-3 som stod sig till sista perioden. Ett av våra mål kom på att jag fick bollen från forward i längs sargen och sköt ett markskott som gick in på styrning av Hannes i vårt lag. Låga skott är alltid farliga (internt lite med damlaget då jag sagt det typ 100000 gånger), dock fick jag skit från damlaget som satt och kollade när jag sköt ett högt skott, dock inte över så det var skönt att ett lågt gick in. :)


Sista perioden så backade Fif hem och pressade någon gång ibland och vi fick mera spel igen och matchen blev lite hårdare och lite småfult här o där vilket ändå tydde på att båda lagen verkligen inte tänkte vika sig, FIF fick spela 4 mot 3 och då gjorde vi mål till 5-5 men tyvärr satte de 6-5, i 5 mot 4  direkt efteråt då deras forward i slottet fick en lyftboll och troligtvis knackade in bollen i krysset, jag själv som markerade honom såg aldrig bollen utan markerade så han inte kunde vända på sin forehand, det var inte så mkt man kunde göra mot det om man inte skulle överfalla honom och orsaka ännu en utvisning vilket inte kändes så smart i det läget. Fröjered höll undan i alla fall och vann med 6-5.


Rättvist? Ja visst var det, om man ser på skott på mål och bollinnehav, vi kan ändå vara nöjda det är vår första träningsmatch och det viktigaste var att vi inte vek ner oss och lät det rinna iväg utan alla killarna kämpade och slet som ett lag och vi kommer alla att bli tightare som lag och femmor ju längre det går och ju mer vi tränar ihop, dilemmat har vart att det vart många spelare som tränat lite då o då förutom järngänget på 8-9 spelare. 

Fröjered tycker jag såg pigga ut och de kommer definitivt inte bli ett bottenlag i serien som ifjol, det tror i alla fall inte jag, de var väldigt skottvilliga och hittade många kreativa offensiva lösningar och de var inte så ihåliga i försvaret som ifjol då de kunde släppa 3-4 mål på 2 minuter, jag tror det unga gardet kommer få en rolig vinter och får önska dem lycka till, kommer vara på läktaren och heja med mina innebandytokiga döttrar så mkt jag kan.

Min egen insats då, ja efter att ha blivit passerad några gånger i början så var det bara att inse att man får safespela lite mer mot de unga spelarna, man är 20 år äldre och det märks i snabbheten men jag tycker ändå att det jag kan ge mig själv godkänt idag, sköt ett skott som det blev mål på, en hel del märken på kroppen betyder att man täckte i alla fall en 5-7 skott som kunde gått in, men såklart kan jag mkt bättre och hoppas kunna visa det kommande matcher.

Det var i alla fall kul att spela efter ett uppehåll på 2.5 år, hur kan jag vart så jävla dum att inte spelat på den tiden egentligen, jo det klart vi fick ju barn för exakt 2.5 år sedan så det har ju tagit en del tid såklart och mina barn är det bästa jag har tillsammans med deras mor. Jag hoppas jag kan höja mig ett par snäpp och tillföra laget stabilitet bakåt och kunna hjälpa de unga lovande killarna med rutin och peppning, de gjorde i alla fall en kanonmatch kidsen. 


Får förresten också tacka Fröjered som generöst tog domarnotan, får hoppas vi i Hjo kan bjuda tillbaka någon annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0