Summering omgång 4 div 1 mellersta dam.

Helgens matcher slutade så här.

2011-10-15


Hagfors IF - Linköping IBK 2-8
Örebro SK Söder - Tyresö Trollbäcken IBK 1-2
Hässelby SK IBK - IBK Köping 5-3
2011-10-16


IBK Lockerud Mariestad - Telge SIBK 3-4 SD
Täby FC - Kristinehamns IBF 11-4
Södertälje IBK - Skattkärrs IK 8-1


Ska gå igenom mina tips och så här gick det.

Match 1. tips 5-6 Där trodde jag inte att Hagfors skulle vika ner sig så hemma, men de kanske inte är så bra som jag trodde inför året då jag tippade dem som nr 1 men serien är lång. Linköping ser starka ut, slår de Lockerud i nästa match så har de ett ypperligt läge att ta hem serien.

Match 2. Där tippade jag 2-5 så jag fick rätt segrare även där, inte så mkt att säga om.

Match 3. Tips 5-2, där var jag så nära man kan vara utan att ha rätt, väntat resultat helt enkelt.

Match 4. Tips 5-5 och 6-5 i SD, där fick jag in krysset vilket jag är nöjd med, dock vann Telge extrapoängen. Matchavgörande var när Telge satte 0-3 i spel 3 mot 5, snacka om energikick, där hade Lockerud kunnat vända på steken men icke, 1 poäng kommer inte räcka till någon serieseger för Lockerud som kanske de själva trott på inför året men att tappa så många poäng på hemmaplan som de gjort redan håller inte, nu måste de slå Linköping om de ska hänga med tåget, något jag inte tror att de gör.

Match 5. Tips, 7-2, ja att Täby skulle vinna relativt enkelt var ju ingen skräll direkt.

Match 6. Tips 2-3, ja där var jag ute och seglade men 5 matcher av 6 behöver jag inte skämmas över men Skattkärr får nog ta och skärpa till sig nu.

Värmlands lag på damsidan kammade ihop 0 poäng på 4 matcher där Karlstad i dameltien blev totalt utskopade mot Rönnby hemma (2-15) för att dagen efter falla mot Sala med 2-6, det börjar lukta div 1 för Karlstad och länsderby mot Hagfors, om Skattkärr klarar sig så får de ett derby till men i dagsläget ser det inte så ljust ut för Skattkärr heller. Jag undrar varför den regionen går så tungt på innebandysidan då även herrlagen inte rosar marknaden heller, en region som vart bra förr inom innebandyn. Kanske det behövs lite tränare utifrån med lite nya tankar kanske?


Kommentarer
Postat av: Johan Gustafson

Linköping är betydligt bättre än vad du trodde i början och nog har du överskattat oss i Hagfors en del även om siffrorna mot Linköping inte visar hela sanningen om den matchen. Men som jag skrev tidigare, mitt tips är att Linköping tar det här utan större problem. Möjligtvis att Hässelby kan bli ett litet hot. Jag tror att jag tippade oss fyra i en tidigare kommentar och vårt mål är att bli bland de fem bästa. Men det är grymt jämnt i årets serie. Platserna 3-9 kan sluta hur som helst.

2011-10-19 @ 13:43:16
Postat av: David K

Tack för den analysen Johan. Du har nog rätt i det du skriver att det kan sluta lite hur som helst.

2011-10-19 @ 19:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0