Period 2!

Nu kör vi period 2.

Fröjreds förstakedja med Angelica Högberg, Anna Nordmark och Matilda Schyberg (Annie Storm sjuk även hon) skapade en halvchans men Ale spelar igelkottförsvar, tätt alltså.

Även andrakejdan i Fröjered försöker och bryta in i slotten men får bara frislag, det är mkt klubbor och kropp ivägen.
Emma Asplund i Ale fick fritt läge på borte stolpen men skottet rädda Amme Svensson i fif liggandes med hjälmen, nära 1-2 där...

Hade jag tränat Fröjered hade jag försökt att ändra matchbilden, som det ser ut nu kommer de förlora då de släpper till farliga kontringar, hur ska man göra då, ja jag återkommer om någon minut om det.

Oj oj sade jag just högt och då åker Ale ut på slag, en okej utvisning att ta då Angelica Högberg precis hade bågat in och var på väg i skott.

FIF spelar runt och Jennifer Johansson avslutar över men passen var inte bra den studsade. Friläge för nr 3 i Ale Jennie Hedberg men bollen studsar till och Fif bryter.

oj oj vilket slarv i powerplay, nära friläge igen för nämnde Hedberg. Oj studs igen och slarv och nära friläge för nr 7 Hanna Berglund i Ale, det var nog det sämsta pp jag sett i år tror jag i div 1. Skärpning nu är Ale fulltaligt.

Fröjered har fortfarande mkt boll men Ale står ivägen och täcker skott bra. Samma matchbild som Ale vill ha kan jag lova er.

Bra skott av Jennifer Johansson som vart pigg i hemmalaget men bra parad av Skyberg.

Trist nog är domarnivån typisk damnivå, de blåser så fort det låter lite tycker jag, de kan släppa på mkt mera, verkligen synd för båda lagen klarar av mer fysisk nivå.

Panelen brevid säger så här, div 2 nivå på domarna, märk väl det är tjejer som gjort över 100 seriematcher och spelat både div 2 och div 1.

Fröjered har vaskat om lite och byggt en superkedja med Jennifer Johansson (bäst idag i fif) ihop med Anna Nordmark och Angelica Högberg. Den trion måste producera om det ska bli poäng idag.

Båda målvakterna plockar lätt skott utifrån men oj, skott i stolpen av nr 5 i ale Sara Johansson, är inte 100 men tror det va hon, det går fort i innebandy.

Skyberg i Alemålet gör återigen en jättebra räddning och hon börjar växa ut till en jätte, ännu en räddning då Fröjered kom 3 mot 2 i en jävla fart. En helt annan fart än på Ales kontringar, tur för Ale de har Skyberg i kassen för Fröjreds superlina skapar farligheter nu.

14:20 på klockan.

Skott över av nr 15 i ale, hon står inte som 15 på laguppställningen som fan vet vem det var.

Annie Storm har kommit in i Fröjereds andrakedja där hon tagit Jennifers plats. Ale verkar inte ändra något och varför skulle dem, de spelar perfekt enligt mig.

Jo det Fröjered bör göra är att ändra sitt spel lite och de har gjort några bra byten samt gått ner på 2 femmor, vilket jag anser de bör spela med mera då de inte har 3 kedjor som klarar div 1 men tränarna och jag tycker inte samma och det är ju de som bestämmer inte jag. Får se nu hur detkommer arta sig.

Viktigt också att inte bara försöka båga på samma kant och slå krosspass från samma ställe, variation är ett måste, även gå upp lite på högpress några byten för att köra skiten ur Ale.

Fröjereds förstafemma dominerar mkt nu men får inga heta avslut ändå. Andrakedjan kommer in och Ale drar på sig en utvisning, såg faktiskt bara att en spelare i hemmalaget föll. 2 min pp. 17:38 tid. Kapten Johansson i Ale åker ut och det är inte bra för det är den spelaren de behöver ha inne nu.

Skott utanför i fritt läge av Jennifer Johansson på en krosspass, riktigt bra läge.

Mååål 2-2.

Målet kan alla i sparbankshallen för de har vi sett många gånger om, Angelica Högberg trampade på och släppte ett maskerat skott till en diagonalpassning som Anna Nordmark drog in på direktskott. Så som man ska spela i ett pp, klapp klapp och direktskott.

Bra igen av Skyberg i kassen som var chanslös på målet ska sägas. Fröjered har trycket nu när de toppar på 2 femmor.

Paus nu då.

2-2. Skottstatistiken. 11-10.

Summering från tjejpanelen, fröjered måste få upp glädjen och gooet i laget, Ale kämpar och har en helt annan glädje. Typiskt nykolingsentusiasm som vi i Fröjered hade ifjol när jag va tränare. Det jag menar att känslan att man har allt att vinna, nu är det lite som de har allt att förlora och det är inte bara att man ska vinna på beställning.

Davids summering är att Ale ska bara fortsätta spela som de gör, de kommer få sina kontringar och det gäller att ha klubban i isen och inte tänka på att skjuta hårt utan att bara smeka in bollen.

Kapten Karin Johansson värmer upp hårt och nu måste de sätta in henne, de trodde hon skulle kunna sparas men Karin har vart Fröjreds bästa spelare i år så att hon går in på backen kommer göra stor skillnad då tryggheten kommer falla sig naturligt och ha någon som pratar och styr laget samt har ett bra backskott. Ifjol var Karin mkt skadad och spelade på 60 % men i år har hon kört på hela tiden så även om han är lite krasslig och tar det lugnt så kommer hon tillföra mycket.

Detta blir en rolig avslutning i alla fall, 2-2 och helt öppen match. Om jag jämför Ale lite med Hovshaga och Kalmarsund som jag sett här i år så är de lite bättre än Hovshaga och lite sämre än Kalmarsund, men det är ju inte rättvist att bedömma någon på en match så sett men det är det som jag kan gå på nu. Vi laddar lite inför 3e perioden som börjar om 3 minuter.



Kommentarer
Postat av: Ale supporter

Jättebra jobb so far. Kan du ta med lite tidsangivelser så vore det perfekt.

2011-10-27 @ 21:08:10
Postat av: Ale supporter

tack ;)

2011-10-27 @ 21:10:06
Postat av: J

Moa Westlund har nr 15

2011-10-27 @ 21:10:40
Postat av: Ale supporter

Troligtvis är det Moa Westlund född 96. #15 alltså

2011-10-27 @ 21:11:17
Postat av: J

Det var förresten Sara Johansson som åkte ut tidigt i period 2

2011-10-27 @ 21:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0