Live från sparbankshalen i Tidaholm!

Då har jag kopplat upp mig och allt verkar fungera smärtfritt. Har hälsat på Ales trevliga ledare och vi pratade lite kort och det som kom upp är att de har gått enligt planerna poängmässigt och laget utvecklas och går framåt hela tiden. Vi pratade också om att den stora skillnaden mellan div 1 och div 2 på damsidan är att i div 1 spelas det på få touch och spelarna behärskar direktskott bättre och de har mindre tid på sig så de måste prestera mer snabbtänkt.

Ale ar en rätt så stor trupp med sig 14 + 2 om jag räknar rätt. De ser fokuserade ut nu när de löper och alla löper på rad väldigt fint och symetriskt.

Ales headcoach bjöd mig på ett resultat som var 5-5, ödmjukt men ändå har de inte åkt hit för att förlora med hedersamma siffror på något sätt. De är väl medvetna vad som krävs för att ta poäng ikväll, återstår att se om de kan omsätta taktiken från teorin till praktiken.

Ska försöka få en kort pratstund med Fröjereds tränare nu när hemmatjejerna löper.

Fick ett kort snack med Robert Johansson ass tränare och min före detta tränarkollega i Fröjered.
Han tippade 6-3 till Fröjered. Han tycker vi ska hålla koll på Matilda Gustavsson nyförvärvet från Mullsjö som växt in i div 1 kostymen och har en rivig och aggressiv spelstil samtidigt som hon är kreativ samt notoriske måldrottningen Jennifer Johansson.

Magnus SVensson damansvarig i Fröjered är inte rädd för att vara kaxig så han drar till med 8-2, på tiden att hans dotter Mikaela Svensson dunkar in några idag då så inte pappa får skämmas. :)

För att se liveuppdateringarna tryck på F5

Har vi någon där ute i cyberrymden som vill lägga in ett resultat på matchen? Man vinner äran. :)

Kan säga att jag i normala fall hatar att jobba vid en laptop, då man lätt kommer åt muspaden och markören hoppas om det ser lite konstigt ut ibland i texten så vet ni varför.

Kul med lite tips som rullar in. Sofie du har ju inte missat bloggen du ser den ju nu, det är ju det som räknas. :)

Ale supporter säger 3-4, har vi fler tips på Ale seger?

Ja vem ska man hålla koll på då, Sofia Adolfsson som är född 1995 leder poängligan i Ale och är en egen produkt. Speakern läste precis upp laguppställningarna och Sofia spelar med nr 16 henne kommer jag specialbevaka i första perioden men det är inte så lätt när man ska skriva på samma gång och uppdatera er på vad som händer och i innebandy går det ju ganska fort.




Kommentarer
Postat av: Sofie

Typiskt att jag missat denna blogg. Roligt att kunna följa innebandyn :D

Hoppas det blir en bra match.

2011-10-27 @ 19:51:43
Postat av: Ale supporter

Tack för detta. Sitter på jobbet och trycker F5 så det ryker. Mitt tips 3-4 Säger hjärtat.

2011-10-27 @ 19:55:13
Postat av: Ale supporter

Sophia A är även svensk mästare i Bandy med Kareby.

(japp seniorbandy).

2011-10-27 @ 20:05:16
Postat av: Angelica

Håll koll på Jennie Hedberg också i Ale!

2011-10-27 @ 21:03:45
URL: http://anjeee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0