Inför helgens matcher i div 1 södra dam.

Omgångens matcher förutom Täby mot Södertälje som slutade 6-5 igår, den hade jag missat men Täby hade jag trott skulle vinna den helt klart, Södertälje är inte något lag jag tror så mkt på, dock har jag inte sett dem i år heller.

2011-10-22


Kristinehamns IBF - Hässelby SK IBK Se matchinfo
Telge SIBK - Örebro SK Söder Se matchinfo
2011-10-23


Linköping IBK - IBK Lockerud Mariestad Se matchinfo
Tyresö Trollbäcken IBK - Hagfors IF Se matchinfo
IBK Köping - Skattkärrs IK Se matchinfo


Ska i alla fall tippa matcherna som vanligt.

Match 1. Smisk för hemmalaget, 1-8 drar jag till med. Hawks är tunga att möta och en lagmaskin som maler ner de flesta även om de är klart bäst på hemmaplan så är det stor skillnad på lagen.

Match 2. 7-1 Telge har börjat komma igång, klart det tar lite tid att sätta femmor mm när man tappat och fått många spelare.

Match 3. Lite av en toppmatch, tror på hemmaseger med 7-5. Dock vore det kul för serien om Lockerud skulle vinna men personligen hoppas jag att Linköping vinner matchen för Lockerud har jag aldrig hejat på och kommer aldrig göra, kalla det västgöta rivalitet eller vad du vill.

Match 4. TT mot Hagfors, hmmmmmm svårtippat då TT börjat riktigt bra och har haft flytet och vunnit en del jämna matcher. Tippar ändå oavgjort 5-5 och att gästerna från skogen tar extrapoängen och gör 5-6 i sudden.

Match 5. Otroligt viktig match, jag undrar om lagen själva fattar hur viktig den är, tror på snålt spel och verkligen ingen rock ´n roll innebandy som Köping vart kända för de sista åren, jag tippar 3-2 till Köping pga att de har den bästa målvakten om hon som stod i Västerås står fortfarande Ellilä eller vad hon heter, riktigt bra keeper. Har dålig koll om hon är kvar men kör på det.

Må lagen som har roligast vinna! :) Det är ju väldigt roligt att vinna eller hur???

Undra när bomben om att en av Elitseriens viktigaste spelare för sitt lag (med landskamper på sin meritlista) ska ha barn och inte kommer spela så mkt mer denna säsongen släpps, det laget kommer få det tufft utan henne ....... :) Säger inget mera förräns det är ute offentligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0