Helgens resultat div 1 mellersta!

Då jag missade att tippa fredagens matcher pga att jag själv hade match så blev det 4 tips, 2 rätt lyckades jag kamma hem, ganska uselt faktiskt men mellersta har inte vart min grej i år faktiskt.

2011-09-30


Hagfors IF - Kristinehamns IBF 10-4
IBK Lockerud Mariestad - Skattkärrs IK 2-2
2011-10-01


Tyresö Trollbäcken IBK - Hässelby SK IBK 5-4 SD
Örebro SK Söder - IBK Köping 2-1
2011-10-02


Telge SIBK - Täby FC 3-8
Linköping IBK - Södertälje IBK 10-3


Favoriterna Hagfors och Linköping står på full pott och 16-7 i målskillnad efter 2 matcher och de båda lagen hade jag ju som nr 1 och 3 så där känns det som jag haft rätt okej koll. Att jag tippade Telge som nr 2 visar sig vara totalt galet, att jag trodde de hade ett kollektiv som kunde klara sig bra utan sina 5 toppspelare mycket på grund av sin fina rörlighet och bolltempo de visade upp ifjol. Det verkar vara totalt bortblåst nu, 2 matcher och storpisk med 10-2 och 3-8 går inte att förklara bort. Skärpning Telge så här dåliga kan ni inte vara eller?

Annars starkt av Skattkärr att ta poäng mot Lockerud men inte oväntat då Lockerud inte är vana att föra matcher och jag tror de får svårt att föra matcher och kunna stå emot lag som bara spelar på kontring men vi får se där. Köping hade behövt poäng och frågan är vem ska kunna göra målen i Köping i år?

Att TT slog Hässelby i sudden är också starkt gjort, Hässelby verkar vara lite ojämna i år.

Kommentarer
Postat av: Rosten

David!

Om det "bara" hade varit de fem (plus en mv) som saknades så håller jag med. Men Malin Linder, Sara Ladstedt, Anna Sederström, Camilla Reinholdsson har också försvunnit. Sandar Lindholm rehabbar i div 2 (Strängnäs), Emma Tällö ute och reser och Helena Bergnest på väg tillbaka efter knäskada. Det är alltså 13 borta från förra årets trupp, just nu.

2011-10-03 @ 07:27:20
URL: http://blogg.innebandymagazinet.se/rosten/
Postat av: David

Okej då är det illa.

2011-10-03 @ 10:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0