1/3 dels summering av södra ettan.

Östra tog en värdefull seger mot Malmhaug och nu har östra fixat ihop 10p och ligger relativt säkert i tabellen, hemmalaget däremot är förankrat i botten och verkar ha en svårighet att göra mål.

I tipstävlingen fick jag i alla fall 1p mot Filipsson då han tippade hemmaseger med 6-3 och jag hade tippat 3-5, inte så dåligt tippat då bortalaget vann med 2 mål. 28-25 i tipstävlingen till mig. :)

Tabellen nedan.

Aktuell tabell


SM V O F GM
IM P SDV
1. IBF Älvstranden 6 6 0 0 41 - 12 18 (0)
2. Fröjereds IF 6 5 0 1 26 - 18 15 (0)
3. Warberg IC 6 4 1 1 56 - 17 13 (0)
4. IK SödraDal 6 4 1 1 29 - 12 13 (0)
5. Olofströms IBK 6 4 0 2 23 - 26 12 (0)
6. Östra SK Jönköping 6 3 1 2 22 - 44 10 (0)
7. Hovshaga AIF 6 2 1 3 23 - 20 8 (1)
8. FBC Kalmarsund 6 2 0 4 28 - 26 6 (0)
9. Pixbo Wallenstam IBF 6 2 0 4 27 - 44 6 (0)
10. Malmhaug KFUM IBF 6 1 0 5 14 - 25 3 (0)
11. Ale IBF 6 1 0 5 20 - 39 3 (0)
12. Tvååkers IBK 6 0 0 6 15 - 41 0 (0)

Om man ska göra en kort summering så är det relativt väntat i botten i alla fall. Tvååker är stensist och Ale näst sist precis som jag tippade. Pixbo är än så länge den negativa överraskningen men när dam-vm stundar så lär de väl stärka upp med en femma från eliten och vinna 2-3 matcher säkert. Malmhaug snittar bara 2 mål per match och det vinner man inte många matcher på så där luktar det div 2 också. Kalmarsund kommer klara sig, de är på tok för bra för att åka ur. Hovshaga och Östra kommer nog figtas om att klara sig när det drar ihop sig i mars. Östra har faktiskt gått bättre än väntat trots att de tappat många spelare, enligt rapporterna spelar de överlevnadsinnebandy och det är ju det enda raka att se sina begränsningar och spela smart.

Warberg har även i år darrat när det gällt som mest, kanske de har lite mentala problem då de på pappret har ett kanonlag, misslyckas de med att vinna serien så har de återigen underpresterat. Fröjered är med i toppen men har mött 5 av 6 lag som är nya i serien, nu är det dags att visa klassen när de kommer möta de etablerade lagen, kanske kan de skrälla och hänga på tåget i toppen, jag tror inte de kommer hota om en serieseger men än topp 3-4 placering är inte omöjlig.

Älvstranden mot Warberg om seriesegern troligtvis då.
Min fråga är ju om Älvstranden går upp, finns resurserna? Jag hoppas de då Pixbo hade behövt en seriös utmanare i Göteborg men Piraterna har många äldre spelare och hur ställer de sig till att åka land och rike runt och förmodligen få en del pisk, vi vet ju alla hur svårt det är att vara nykomling i elitserien. Risken finns att det skiter sig och att det än en gång blir ett Göteborgslag som dras ur seriesystemet, men nu ska jag inte vara negativ utan hoppas allt går bra även om jag har mina aningar.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0