Spännande omgång är att vänta!

Div 1 mellersta spelas dessa matcher:

2011-03-05


Telge SIBK - Hässelby SK IBK Se matchinfo
2011-03-06


Rönnby IBK Ungdom - Råsunda IS Se matchinfo
Täby FC - Linköping IBK Se matchinfo
Hammarby IF IBF - Fröjereds IF Se matchinfo
Hagfors IF - Farsta IBK Se matchinfo
Skattkärrs IK - Köpings IBF Se matchinfo

Match 1. Toppmatch och där har Hässelby allt att vinna, jag tycker Telge är ett lite vassare lag men mentalt har Hässelby allt att vinna och jag tror de kniper en suddenseger då jag tror Telge kommer hålla i sin poäng och inte chansa då de har råd med att spela oavgjort. Tips 4-5 efter SD Blir det så lever kampen om serien vidare i sista omgången.

Match 2. Rönnby har allt att spela för men Råsunda har en "Zunda" mentalitet och har inte vikt ner sig det senaste så jag tror det blir stentight. Man ska aldrig underskatta ett lags stolthet jag tror att Rönnby kommer vinna i SD med 4-3.

Match 3. 2 lag i ingenmansland, hörde att Linköping plockat ner Bergström på backen, vansinne enligt mig även om hon kanske själv velat ha mera boll, har man en sådan forward så tycker jag att man pratar ihop i hennes femma hur hon ska få bollarna och det har hon inte fått tillräckligt av tycker jag i alla fall när vi möttes senast, så var hon osynlig på grund av mycket att bollarna inte kom i rätt läge, nä använd er bästa spelare på hennes bästa plats som spets och mata bollar på henne istället så vinner ni mycket mer matcher det kan jag garantera (hade inte sagt det om vi inte redan möts :)..) Tips: 7-2 (om Bergström lirar back, annars 7-6)

Match 4. Vår match, blir tufft som vanligt på bortais.

Match 5. Hagfors mot Farsta, återigen handlar det mycket om inställning, tror nog på en bra match där hemmalaget vinner med 6-3 (om inte de har någon sjuk förstås som senast)

Match 6. Skattkärr behöver vinna mest men Köpings spelare kan inte gå på 50 % de kör alltid fullt ös, samt att de har en bra chans att ta hem poängligan som är en bra fjäder i hatten,  samt ta en pall placering. Tips 5-7  

I div 1 södra då med getingboet.

2011-03-05


IBF Göteborg - CL98IC Se matchinfo
Olofströms IBK - IBK Vänersborg Se matchinfo
FBC Engelholm - IBF Älvstranden Se matchinfo
Ingelstad/Växjö 08 IBF - Warberg IC Se matchinfo
2011-03-06


Jönköpings IK - IK SödraDal Se matchinfo
Pixbo Wallenstam IBF - Östra SK Jönköping Se matchinfo


Match 1. Göteborg ska ta denna och gör också så med hela 8-3-

Match 2. Känslig match att tippa, Olofström är ett av div 1 bästa hemmalag och har inte förlorat många matcher där de senaste åren, dock tror jag motivation avgör då Vänersborg måste ha poäng och helst 3 st. Tips 6-7 ett nervdaller till match.

Match 3. Piraterna vinner mot avsågade Engelholmare med 5-8

Match 4. IV mot Warberg slutar med kross, 3-11.

Match 5. Jik vill avsluta snyggt och bli hyllade på hemmaplan som mästare innan de ska kvala och kommer nog börja lite lugnt och sen dra ifrån till 8-5, dock förvånar det mig inte om de ligger under efter första perioden.

Match 6. Pixbo mot Östra, tror att Pixbo tar en seger men matchen blir ganska jämn, tips 6-5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0