2:a raka för Telge!

Är det något som är nyckeln att bli topp 2 så är det att ta poäng på bortaplan, i en match där gästerna Telge var effektiva så hade de ändå problem med parkettgolvet men lyckades ändå vinna matchen.

Från Telgehåll var man inte helt nöjda med domarparets insats då de ansåg sig bli bestulna på en solklar straff (och 2min om de missat den såklart) när de kom fri med målvakt och fick slag bakifrån i sitt eget boxplay. Så som de beskrev situationen kan jag bara hålla med att det lät som en solklar straff men alla har ju olika åsikter.

Jik började matchen klart bättre men Telge var effektivare och de pressade på för en kvittering men ingen poäng denna gången och i nästa möte med Ö-vik måste Jik ta 3 poäng om det ska bli någon elitseriedröm för div 1 södra laget.

Ikväll spelar Ö-vik mot Sala där Sala kan rycka tillsammans med Telge om de fixar att vinna där vilket jag tror.

På tal om Jönköping så låg deras herrlag pyrt till med 0-4 mot Växjö men har jobbat sig upp i skrivande stund till 3-4 så det blir en härlig fight om seriesergern i södra allsvenskan. Jag känner Landskronas tränare sen vi var i Danmark 2005 och han hälsade att han hoppas Jik tar det och inte ett defensivt tråkigt lag som Växjö.

Mer om den matchen senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0