Ännu en spelare lämnar skeppet Östra!

Om det är ett sjunkande skepp eller inte återstår att se men först efter säsongen lämnade tränaren Johan Ivarsson sen försvann de en efter en bl a, Charlotta Hjort (poängdrottning), Caroline Hadelund (vart uttagen i u19), Amanda Gustavsson, Rebecka Sunesson (duktig center) följde med Jönköpingsbon Mikael Hill till Lockerud där han ska träna dem i ett combecackförsök till eliten. Se länk nedan. Har även för mig att minst en av målvakterna lämnat men kommer inte ihåg exakt då de gärna skriver på sin hemsida om nyförvärv men inget eller väldigt lite om spelarna som lämnat föreningen.

Min undran är denna, har de ens en ledarstab, det har inte stått något om det i alla fall. Ja det lär väl visa sig inom kort antar jag. Det blir i alla fall en ganska tuff uppgift för de nya tränarna att bygga helt nytt då så många tongivande spelare försvunnit och det blir nog nyförvärven som får dra ett tungt lass, säkert något de inte trodde på förhand när de skrev på, jag skrev tidigare att Östra var ett luftslott och det verkar mer o mer som jag fick rätt, easy come easy go....



http://www.innebandysajten.se/lockerud-forstarker-med-lovande-center/

Nu så lämnar förra Fröjereds spelaren Lilly Djurberg som alltså gjort en kort sejour i Östraklubben då hon går till JIK som är nykomlingar i eliten. Se länk nedan.

http://www.jnytt.se/nyhet/41369/lilly-ar-jiks-senaste-och-sista-nyforvarv



Kommentarer
Postat av: levande

Den som lever får se.

2011-07-22 @ 15:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0