Skrällhelgen är slut!

Ja tyvärr så föll vi i slutet mot Hässelby annars hade det vart en fin skräll om vi slaget laget som nu leder mellersta serien, känns ändå sjukt att vi var det bättre laget och jag tycker inte jag är jättefärgad i det uttalandet då bortalagets ledare erkände att de hade flax men men, det kommer fler fighter som tur är.

Täby slog Telge och då gick ju Hässelby om, 7-5 blev resultatet och enligt Göte var det inte direkt rättvist men Täby har väldigt bra skyttar och en ruskigt bra målvakt så jag kan tänka mig att det var de avgörande faktorerna. Jag tror dock att Telge vinner serien, personligen tror jag de har bäst chans att ta klivet upp i en fight med Sala och Jik, laget som kommer näst sist i eliten tror jag inte har en skuggan av en chans faktiskt.

Hammarby vann mot Skattkärr, jag kan tro att Jonny inte är direkt nöjd, de ledde dessutom, nu är Hammarby med i racet om att vara kvar i serien igen, vem trodde det efter 8-9 matcher när de losat alla? Jag kommer ändå ihåg att efter vi mött dem så varnade jag för dem.

Skräll igen är att Hagfors blev sönderbombade av Rönnby Ungdom, förra mötet var en tight historia men Rönnby gick snabbt ifrån och hade bra kontroll målmässigt, vid en Hagfors seger hade laget tagit ett stort kliv mot nytt div 1 kontrakt men nu är de fortfarande inblandade i bottenstriden även om de har fina 18 p i dagsläget. Jag tror att om man tar 30 p är man säker, blir intressant att se hur det slutar.

Linköping slog Farsta med uddamålet och det var väl ingen direkt jätteskräll där.

Köping vann med 4-1 mot Råsunda och det är väl en skräll då Köping brukar göra mkt och släppa en del också, kanske de har ny taktik att backa hem? Knappast va???

Fler skrällar kommer i div 1 södra.

Först något mer väntat, Göteborg vinner över Engelholm 5-4.
Jik slår Pixbo i sudden 3-2.

Skräll 1. Östra vinner borta mot Vänersborg med 7-6 där de vände i sista perioden, de har nu slagit Vänersborg i båda mötena med uddamålet.
Skräll 2. Cl98 slår SödraDal med 7-4 där de hade hela 5-1 i början av andra och höll hela vägen mot en fin 3p och nu har de chansen att haka på tåget, blir en ödesmatch nästa helg mot Vänersborg på hemmaplan.

Skräll 3. Älvstranden slår återigen Warberg, denna gången med 3-2 och jag kan inte fatta vad som hänt med Warberg, de har fantastiska spelare, en mkt respekterad tränare och en klubb som satsar på sin damsektion, de tycker jag är det bästa div 1 damlaget jag någonsin mött i alla fall och då har vi mött Jik, Telge, Täby samt Örebro ifjol....

När man ser så mycket jämna matcher tycker jag synd om de som lagt upp serieförutsättningarna med att 4 div 1 lag ska åka ur, jag kan säga att troligtvis skulle 3:e och 4:e sista laget slå div 2 segrarna med 2 siffrigt, vi själva slog ju Lerum med 10-4 över juluppehållet och då mönstrade Lerum sitt serielag så inget snack om något där. Hoppas i alla fall att något görs inför nästa år, lägg in allsvenskan hos damerna så vi kan ha en högre nivå eller låt 14 lag spela i damettan, samt så måste fler än 1 lag åka ur dameliten, en stängd serie som i år är ju pinsamt när du ser de 3 sista lagen. Alla div 1 vinnare ska upp, hade de vågat hade ett kval mellan alla 2orna samt 4e sista i damelit fått göra upp om en plats, sicket publikkval det hade blivit och vilka matcher för spelarna och tränarna att få njuta av.

Kommentarer
Postat av: Samuel Rosenkvist, Hässelby SK IBK

Jag kan bara hålla med om att ni gör en bättre match än oss, sett till 60 minuter. Tycker också att ni agerar riktigt bra sista tio där ni håller i bollen inom laget, hittar backar, jobbar ner djupt på nytt. Roligt att se att lag försöker spela av matchen.

Täby-Telge var en riktig rysare. Telge borde ha stängt av matchen efter 2-4 men lyckas inte med det. Rosten är kanske något färgad. Sista tio har Täby klart övertag i kvalificerade chanser. Sen är det ju som i vår match små marginaler i avgörandet. Sett över matchen som helhet har Telge det betydligt lättare i både uppspelsfas och att komma till avslut.

Lycka till i fortsättningen.

/s

2011-01-17 @ 09:52:00
Postat av: David K

Ja du Samuel, det går ju fort i innebandy o det är det som gör det så jäkla kul ibland och smärtsamt ibland också...Lycka till vidare nu.

2011-01-17 @ 22:04:09
Postat av: Hagfors

Rolig innebandyblooper på http://jogus.blogg.se

2011-01-18 @ 12:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0