Seriespel, nä jag ska på semester nu!

Har pratat med flera av mina vänner som är tränare och när man sysslat med innebandy så länge som jag har så lär man känna många som är involverade i många lag och man tjötar ibland lite skit och får höra lite hur det är i deras föreningar osv, det är bra att byta erfarenheter och liknande.

Får faktiskt höra att det är väldigt vanligt att spelare drar iväg på semester mitt i säsongen, hur tänker man då? Okej om du är ung eller har familj och det inte ordnar sig så man måste åka iväg just denna tid, men är man vuxen och bokar en skidresa/solresa mitt i serien så förstår jag inte grejen. Man har ca 6 månaders seriespel, samt någon eller några spellediga veckor måste man ändå åka iväg när man har seriematch? Nu snackar vi inte om div 5 direkt heller utan div 2 och högre på både dam och herrsidan. Är det helt okej att dra iväg på semester mitt i serien, vad tycker ni som själva spelare eller är ledare, jag tycker inte det är okej, jag menar vad händer om hela laget drar iväg, varför ska vissa alltid ställa upp och spela medans några andra kan dra iväg på semester osv?

Vet ju själva i SSL slutspelet för några år sedan när Caperio Täbys skicklige spelare försvann (Måve har jag för mig det var) för han "trodde" de skulla åka ut men hade redan bokat resan och missade några matcher. Är det bara i innebandy detta händer eller är det så även i hockeyn och handbollen?

Jag tycker det är svintråkigt i alla fall, hade jag vart sportchef hade jag skrivit in det i spelarkontrakten att man får inte dra iväg under serien, en för alla och alla för en ska det vara. Det är kanske klubbarnas fel för att de ställer för låga krav på innebandyspelarna. För i ärlighetens namn är innebandyspelare rätt så bekväma och har väldigt låga krav på sig och kanske även tvärt om, klubbarna kanske också ska ha högre krav så vi kan göra sporten mer seriös.

Min åsikt är i alla fall att det INTE ÄR OKEJ ATT DRA IVÄG PÅ SEMESTER MITT I SERIEN, sen är det olika omständigheter att vissa har planerat det i ett år före osv, men då kan man säga det före serien börjar, som bl a en spelare i Vänersborg gjorde ifjol, hon sade att efter jul ska jag ut och resa, då var det liksom inget snack, hon fick kontrakt på det villkoret att hon körde hundra fram tills jul och alla visste om det och hon gjorde allt för laget så länge hon var kvar, dock var hon kvar längre än avtalat men ändå. Kanske är det så att vissa spelare inte tänker att det spelar ju ingen roll att jag är borta vi har ju 3 femmor till men det är spelar ändå roll. Alla spelare spelar roll, tänk på det, även de som kanske inte spelar på två femmor.


Kommentarer
Postat av: div 1 spelare

Man måste ju få åka på semester under säsongen, jag kan ju inte binda upp hela mit liv från september till mars för en klubba och ett par skor...

2011-02-12 @ 11:21:21
Postat av: David

Lite det jag tog upp förut, krav åt båda hållen. Trevlig semester.

2011-02-12 @ 14:00:47
Postat av: Rosa

Håller med dig David, semester får man ha efter säsong. Har spelat 20 säsonger nu men har aldrig bokat en resa under säsong. Men har tyvär varit med om att allt för många har gjort det.

2011-02-12 @ 19:18:14
Postat av: Gurun

Pengar pengar pengar..... Innebandy är mångt och mycket på hobbynivå, men det skulle vara oansvarigt av en tränare att dra iväg på semester. Vi har ju normalt sett 40-60 tkr för en säsong på dam division 1 nivå... Kontraktsbrott?! En spelare som pyser får man räkna med på denna nivån...

2011-02-16 @ 11:55:10
Postat av: David K

gurun ditt tränarkontrakt skulle jag vilja ha..:)

2011-02-16 @ 18:41:37
Postat av: Anders Björklund

Instämmer David, skulle oxå vilja ha Gurun´s kontrakt :)

2011-02-20 @ 13:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0