SSL på annandagen!

Mullsjö mot Warberg stod på schemat med svärfar som aldrig sett innebandy live tidigare men som ofta kikar på tv och är en stolt finne varje gång de spöar Sverige i vm-final osv.

Vi åkte till skogen och det är alltid lika komiskt att de tar 20 spänn för att parkera mellan några träd måste jag säga.

Nyhemshallen är fin och ganska ny, tippar på ca 4 år. Mullsjö har inte någon Gerber i år som kan trixa lite och som fungerar som spelmotor, de har Gillek istället men han är jävligt trög måste jag säga, att han lirade i vm senast är en gåta måste jag säga. Dock gör han vissa saker bra som att hålla i boll och han kan ta en o annan smäll utan att vackla undan men om han skulle vara stjärnan så är Mais illa ute.

Som tur var såg jag en blivande stjärna som glänste riktigt klart där ute i hemmalaget. Emil Kihlblom han påminner faktiskt en del om Ciayo Hajo i Falun, både till utseendet men mkt till spelsättet. Han skapade lägen mkt på egen hand via sin snabbhet och teknik. Jag kommer ihåg för ett antal år sedan då jag dömde västergötlands distriktslag då spelade han och Arvid som också var på planen ihop med Jesper Sankell som är knäskadad men var med o värmde upp.

Matchern i sig var ganska kul o se, Mulljsö började bäst men gjorde ett rookiemisstag när de skulle spela upp via mitten när det bara var mindre än en minut kvar av perioden, normalt väntar du ut tiden och drar en boll på kasse med sekunder kvar så ditt lag får sista chansen i periodpausen men icke, Warberg bröt och Kimmo Eskelinen fick vända bort sin markering och skjuta 1-1 och där gick Warberg in i paus med energi och Mullsjö med ett misstag på hjärnhinnan. Dock hade ju Warberg bjudit på ett rookiemisstag när de åkt på felaktigt byte och jag menar inte lite heller då de var 6 utespelare på planen i säkert 20 sekunder och även senare i matchen borde de åkt på en tvåa till då en spelare bytte väldigt tidigt när hans bytesgubbe hade långt kvar till sargen.

Det visade sig i andra perioden direkt då Warberg spelade ut Mullsjö långa stunder men Christian Qvisth i mullsjömålet storspelade och att det bara stod 1-2 inför sista och inte 1-5 ska de tacka honom för.

I sista perioden hade Warberg lite mer taktiskt tänk, de ville hålla i och säkra hem 3 poäng, de var ett trögt lag som saknade speeden som Kihlblom och några andra i Mullsjö hade och på en fin spelsekvens kunde Hessmer i hemmalaget smiska in 2-2 efter en fin diagonalpassning av Pettersson. I nästa byte kom ungdomarna i full fart då Warberg slarvat och inte hunnit med i omställning och duktigt Kihlblom fick bli matchvinnare med sitt 3-2 mål.

Att sedan de som tog ut matchens lirare inte sett Kihlblom och Qvisths insatser är att beklaga, men vi alla ser ju olika på vissa saker. De två var klart bäst i mullsjö som höll undan och vann med 3-2, rättvist nej men när är idrott rättvist har jag många gånger frågat mig.

Det syns och märks varför Mullsjö är ett bottenlag, på tok för mycket misstag i uppspelen och att de ska envisas med att gå så mkt i mitten fattar jag inte men okej ibland får de ut en del av det också. Warberg då, nu kommer stora motorsågen, det var det sämsta Warberg jag sett någonsin och jag har sett dem säkert 30-50 matcher både tv och live, skärpning. Det gick långsamt och det var slarvigt och vekt. Riktigt uselt måste jag säga, Sjögren i målet var bra, men saknaden av Magnus Svensson och Martin Emanuelsson måste vara enorm, förr kunde deras gamla förstakedja skapa oreda och lira bort vilket lag som helst, nu får de torsk av laget som låg toksist, pinsamt är ordet. Ni kan glömma slutspel Warberg med det spelet jag såg idag, jag tror de lätt kan bli inblandade i bottenstriden om de inte kommer upp några snäpp nu.

Matchen var i alla fall kul att se då det var jämnt målmässigt och dramatiskt hela matchen. Bra insats av domarna, Norell och Walkert som inte gick in och petade utan lät spelarna köra på bra.




Kommentarer
Postat av: Calle Nilsson

Stora motorsågen är välförtjänt, det hade dock räckt med att byta emanuelsson med Gunnarsson och ta bort Kjellman helt så hade tempot sett annorlunda ut :)



Riktigt bra inlägg!

/calle

Postat av: David K

Hoppas det blir så, när tror du Emanuelsson är tillbaka från knäskadan, kan han hinna till slutspelet?

2011-12-28 @ 22:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0