Södertäljederby och mkt annat i mellersta!

Börjar med div 1 mellersta dam, södra kommer senare under kvällen.

2011-12-17


Örebro SK Söder - Kristinehamns IBF Se matchinfo
Linköping IBK - Skattkärrs IK Se matchinfo
Tyresö Trollbäcken IBK - IBK Köping Se matchinfo
Telge SIBK - Södertälje IBK Se matchinfo
Hagfors IF - Hässelby SK IBK Se matchinfo
IBK Lockerud Mariestad - Täby FC Se matchinfo


Helgens matcher spelas alla på lördagen.

Örebro fick lite förstärkning mot Täby men de spelarna är väl troligtvis åter i elitlaget Örebro så detta blir en öppen match, jag tror det blir oavgjort helt enkelt mellan två lag som inte kommer greja nytt kontrakt. Tips 3-3

Serieledarna möter Skattkärr och en given 1a borde det ju vara men Skattkärr kan vara riktigt jobbiga om de får en bra start och ligger i sitt låga försvarsspel o kontrar när chanserna bjuds så jag vill ändå höja ett varningens finger här även om Linköping är storfavoriter. Tips 4-3.

TT började serien strålande men har dalat lite, här tror jag ändå Köpings motivation gör att de tar minst 1 poäng, kanske till och med tre. Tips 5-5

Derby i kringelstan blir intressant, mkt mål och hårt spel är att vänta. tips 7-5

Hagfors målvakt har slutat enligt vad jag läst och i de här tuffa matcherna kommer det märkas då hon styrt försvaret på ett bra sätt och vart mkt engagerad, kan någon av de andra målvakterna fylla luckan, jag tror inte det mot lag som Hässelby. Tips 4-8

Lockerud mot Täby bör hemmalaget vinna relativt enkelt då Täbys duktiga målvakt Cizzi (bäst ifjol i mellersta enligt mig) åkt utomlands och missar matchen, tips 9-4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0