Div 1 södras sista omgång före serien vänder.

I sista omgången är det en hel del roliga matcher. Dessa spelas i helgen.

2011-12-17


Hovshaga AIF - Warberg IC Se matchinfo
Tvååkers IBK - Ale IBF Se matchinfo
Malmhaug KFUM IBF - FBC Kalmarsund Se matchinfo
Fröjereds IF - IK SödraDal Se matchinfo
Olofströms IBK - Pixbo Wallenstam IBF Se matchinfo
2011-12-18


IBF Älvstranden - Östra SK Jönköping Se matchinfo


Match 1: Ja Warberg är favoriter inget snack om det, men hur bra är Hovshaga nu? Inte tillräckligt bra för att hota Warberg tror jag i alla fall. tips 3-8

Match 2: Bottenmöte mellan de två lagen som bara tagit 4 poäng, dock tror jag Tvååker som har haft en positiv formkurva det sista tar segern. Tips 5-2.

Match 3: Tighta Malmaug som inte brukar varken göra eller släppa in så mkt mål mot ett av seriens formstarkaste lag Kalmarsund. Jag tror gästerna nyper en trea. Tips 2-5

Match 4: Toppmötet i Tidaholm, troligtvis blir det fullknökad hall (ca 300) då ortens enda positiva fläkt inom lagsport just nu är Fröjeredsdamerna då hockeyn o handbollen går kräftgång. Matchen blir nog tight och när jag brukar tippa emot Fröjered brukar de vinna. Tips 5-5.

Match 5. Olofström gick på en mina i Halland senast när de fick stryk mot Tvååker något de säkert inte räknat med och kommer nog skärpa till sig här men det räcker nog inte mot Pixbos Elitspelare som är kvar i div 1. Tips 3-6

Match 6. Älvstranden som tappat formen helt det sista behövde nog ett litet uppehåll för att formera om trupperna, det ryktas en del om det ena o det andra hos Piraterna men det är inget jag vill skriva om i dagsläget. Målrik match att vänta Tips 9-6


Filipsson skriver nedan.

Hej, Idag blir det snabbtips då det är fullfart hela dagen :)

Hovshaga AIF-Warberg IC

Hovshaga tror ja e lite bättre än vad de visat hittills. Räcker dock knappast här. Tips 4-7

Tvååkers IBK-Ale IBF

Seriens två sämsta lag? Chansar på Ale, då det är dags att börja knapra in i tävlingen. Tips 4-6

Malmhaug KFUM IBF-FBC Kalmarsund

Här tror jag det blir tight och tufft. Kalmar är något bättre. Tips 3-5

Fröjereds IF-IK SödraDal

Liten seriefinal. Det hade man ju inte tror i september :) Fröjered känns lite för ojämna i truppen för att ligga så högt. De har dessutom lyckats vinna 8 av 10 matcher trots att man inte har mycket PLUS kvot. Tips 4-6

Olofströms IBK-Pixbo Wallenstam IBF

Usch... Tänker ja bara när ja ser namnet pixbo. Tips 3-6

IBF Älvstranden-Östra SK Jönköping

Allt annat än storseger för hemmalaget är en skräll. Tips 9-2

Kommentarer
Postat av: Jocke

Jag har hört att älvstranden har klart med nya tränare som skall ta över skeppet efter matchen mot Östra. Är det samma rykte du har hört?

2011-12-16 @ 00:08:00
Postat av: David

Det ryktet har jag i alla fall INTE hört, inget ang ledare alls faktiskt. Men du kanske har rätt, det lär vi ju märka....

2011-12-16 @ 14:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0